"ONNN"

כנס האינטראקטיב "ONNN" התקיים במסגרת המחלקה לתקשורת חזותית לכבוד תחילת שנת הלימודים. כל אחד מהדוברים בכנס הביא איתו את נקודת המבט האישית והמיוחדת שלו על עיצוב בכלל ואינטראקטיב בפרט. קיבלנו גם טיפים מעולים.

הדי גינת, עיצוב תקשורת חזותית

הדר תירוש, ראש מחלקת UX (חווית משתמש) בסטודיו NGsoft, פתח את הכנס בשאלה: מה גורם לנו להתאהב במוצר? לפי תירוש, אחד התפקידים החשובים של מעצבים, פרט להגדרת פונקציה ונגישות, הוא חיפוש הקשר למשתמש. עוד הוא הוסיף שהמעצבים לא עובדים לבד, אלא מוקפים באנשי מקצוע תומכים: מנהלי מוצר, קופירייטרים, אנימטורים, מאפייניי ממשק ומפתחים.

הדר תירוש, ״מה זה אומר להיות מעצב בתוך סטודיו״. צילום: שיר ברק

הדר תירוש, ״מה זה אומר להיות מעצב בתוך סטודיו״. צילום: שיר ברק

תירוש הציג כמה מהעבודות של סטודיו NGsoft, שעוררו השראה והעניקו נקודת מבט חדשנית ומקורית על עיצוב אינטראקטיבי. בין העבודות שהוצגו: אפליקציה עבור בנק דיסקונט, אתר צה"ל עבור מתגייסים חדשים וכן אפליקציה חדשה עבור נשים בהריון המעוניינות להקשיב לפעימות הלב של העובר שלהן.

במהלך ההרצאה, נתן תירוש כמה טיפים לקראת הכניסה לעולם העיצוב: ראשית הוא המליץ להכיר היטב את האנשים ששותפים איתך בפרויקט באופן ישיר וגם אלו שבאופן עקיף, ושנית, לאהוב את מה שאת עושה. הוא אמר שבכל יום הוא פותח ערך בויקיפדיה באופן אקראי ולומד דברים חדשים באופן אסוציאטיבי, דבר שנעלם לדעתו מן העולם במסגרות לימוד.

מתן ליברמן, חשיבות של ״שפה אישית״. צילום: שיר ברק

מתן ליברמן, חשיבות של ״שפה אישית״. צילום: שיר ברק

הדובר השני היה המעצב מתן ליברמן. ליברמן הוא בוגר שנקר משנת 2009 ואנימטור בחברת משחקים. לטענתו החוזקה של מעצב היא ה"שפה האישית" שלו. ליברמן החל לפתח את סגנונו הייחודי בקשקוש עם טושים פשוטים ויצירת בובות מעיסת נייר.

אחד מהפרויקטים שלו ממשיך את עבודת עיסת הנייר ונקרא "הקק"לניקים". זהו אתר טיולים, ובו דמויות מאויירות המייצגות מאפיינים שונים של קק"ל. פריימים שלמים של אנימציה נעשו בעיסות נייר בסטופ מושן. עבודה נוספת של ליברמן היא איורים לסדרה בינלאומית: "זאק וקוואק". סדרה המשודרת בניקולודיאון לניק ג'וניור. ההשראה שעמדה מאחורי הסדרה היא ספר פופ-אפ (ספר איורי שנפתח כתלת מימד).

גם ליברמן נתן לנו כמה טיפים והמלצות: לרוץ לראות את סרט האנימציה "זמן שאול", וגם, לא להפסיק לקשקש ולפתח רעיונות.

שגיא שרייבר - מעצב ומייסד פיקסל פרפקט וHackingUI. צילום: שיר ברק

שגיא שרייבר – מעצב ומייסד פיקסל פרפקט וHackingUI. צילום: שיר ברק

הדובר הבא היה שגיא שרייבר, מעצב ומייסד מגזין פיקסל פרפקט, והבלוג Hacking UI. שרייבר החל לעבוד על פרויקט הגמר שלו בשנקר, בעיצוב קליפים טיפוגרפים לטאבלט, שלימים הפך למגזין ״פיקסל פרפקט״. שרייבר סיפר לנו על שתי הגישות שעיצבו את הקריירה שלו: האחת היא להיות מעצב "אני אהיה מעצב ממש טוב". השנייה היא להיות מעצב שמנהל מעצבים "אני אהיה מעצב ממש טוב, יתנו לי לגייס מעצבים, אני אהיה מנהל". ואכן לפני 4 חודשים עזב את העבודה הממש טובה שלו, על פיו, בשביל לעזור למעצבים לממש פרויקטים אישיים שתמיד אין זמן להוציא לפועל, ואולי בעתיד להפוך אותם לעסק חי ונושם.

הטיפים המצויינים של שרייבר בוודאי יעזרו בחיינו כמעצבים לטווח הארוך, וללימודים בפרט. הטיפ הראשון היה להתחיל לפתח פרויקטים אישיים עוד בזמן הלימודים, זה דבר שיכול לתת ביטוי ולדחוף קדימה רעיונות מקוריים. בתהליך העבודה ללכת תמיד עם תחושות הבטן ולא להתפשר. עוד הוא המליץ לשלב עבודה בתחום העיצוב בזמן הלימודים ״לימודים זה חשוב, הם שמים אתכם מעל לשאר המעצבים. אבל במקביל חייב לעבוד, השוק משתנה ואתם צריכים להכיר אותו. תתנסו בשינויים בתוך הלימודים. כל מיומנות תשרת אתכם בעתיד והשוק מלמד אתכם עסקים, ועסקים זה מה שמביא כסף".

טיפ נוסף הוא לחזור לילד הפנימי שבנו, כך אפשר להשתחרר, להיות קצת שטותיים, לשלב הומור ולעצב באופן אמוציונלי. על-פי שרייבר, החלו אנשים לקרוא למקצוע ה-UX (עיצוב חווית משתמש) בשם CX (חווית לקוח). "לקוח שמקבל רגש, אוהב יותר". עוד טיפ הוא קארמה טובה ״אם תהיו נחמדים ותפרגנו אתם תפרחו. אם אתם לא כאלה, אתם לא תגיעו רחוק". שרייבר סיים בטיפ הכי חשוב והוא לשים את החופש כערך עליון. ״מעצב חייב לכוון לחופש, לקבל החלטות לפי החופש. העולם המערבי מצפה מכם לעבוד עבורו 24/7. תחליטו איך אתם רוצים לחיות את החיים. עניין הכסף מסתדר בסוף״.

רוני בראל, ״עיצוב הוא מה שיכול להבדיל בין סטארט-אפ מצליח לסטארט-אפ כושל״. צילום: שיר ברק

רוני בראל, ״עיצוב הוא מה שיכול להבדיל בין סטארט-אפ מצליח לסטארט-אפ כושל״. צילום: שיר ברק

המרצה האחרונה הייתה רוני בראל. בראל, בוגרת לימודי צורפות בבצלאל ועובדת בחברת השקעות המממנת סטרטאפים. היא ספרה על דרכה כמעצבת, כשעבדה בסטודיו לעיצוב ובקשו ממנה לעשות "משהו יפה". כך לא דמיינה בראל את חייה כמעצבת.

לאחר שסיימה בשנת 2008 לימודי עיצוב אינטראקטיב בלונדון, עבדה על פרויקט משחקים של חברת פיליפס שהקדים את זמנו: פרויקט משחקים בטלוויזיה שהיה נשמע כחזון רחוק "בעוד 10 שנים אולי יהיה אינטרנט בטלוויזיה, אולי הנייד התחבר לטלוויזיה". לאחר שנה שבה לארץ להתחילה לעבוד בסטארטאפים, ועיצוב של "משהו יפה" הפך ל"עיצוב מוביל". על-פי בראל, עיצוב הוא מה שיכול להבדיל בין סטארט אפ מצליח לסטארט אפ כושל. עיצוב זה מה שגורם לאנשים להשקיע בו.

בשלב זה כנס ONNN הפך ל OFF, וכל אחד שב למסלולו.

תגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *