ספר סקיצות: שירלי אלטון

הכירו את שירלי אלטון, סטודנטית מוכשרת לתקשורת חזותית שנה ב׳ ב-HIT, שחושפת בפנינו עושר של טכניקות ודימויים מרתקים. מטמגוצ׳י לנמרים, מנעליים לפלאפל, ההשראות לרישום מגיעות בכל הגדלים ובכל הצורות!

נעם וידר, תקשורת חזותית

איך התחלת לאייר?

תמיד אהבתי לרשום, מגיל מאוד קטן. העניין תפס תאוצה של ממש כשלוש שנים לאחר שסבא שלי ז"ל נפטר, מתוך רצון להחיות אותו על הדף. כשרק התחלתי להיכנס אל תוך עולם הרישום, הייתי יושבת שעות על גבי שעות מול רפרנס ומנסה לפענח אותו. 

רישום נמר, עיפרון
רישום פרח, עיפרון

מה הן הטכניקות המועדפות עלייך?

אני תמיד משתדלת לנסות כל מיני טכניקות, אבל תמיד חוזרת לעפרונות שאיתם התחלתי. זה הבסיס לרישום מבחינתי.

רישום עין, עיפרון

האיור של העין מאוד מיוחד עבורי ובכלל כל מה שקשור לעיניים, למבט. אני מאוד מאמינה שהנשמה משתקפת לנו בעיניים וכשציירתי את העין הזו, הרגשתי שאני משאירה בה משהו ממני.

רישום כריש, עיפרון
יונק הדבש, פרו מרקרס

החלטתי לאתגר את עצמי באיור שמורכב נטו ממרקרים, ויונק הדבש התאים לכך בגלל הצבעוניות שהוא מביא איתו. למדתי את כל מה שאני יודעת מניסוי וטעייה תוך התמקדות בריאליזם, שהוא מטורף בעיניי, וגורם לי לאהוב ולהתחבר לפרטים קטנים ולדיוק. 

החיבה שלך לריאליזם ברורה במיוחד כשמסתכלים בספר הסקיצות. מה מושך אותך בסגנון? 

דרך הריאליזם למדתי להתבונן ולשים לב לפרטים מאוד קטנים, הצללות, קווים, טונים וגוונים, והראייה הזו עוזרת לי לא מעט. ובכל זאת בתקופה האחרונה אני מנסה להתרחק מעט מהסגנון הזה כדי לגלות דברים חדשים ברישום ובכללי בתוך עולם העיצוב, ובין היתר התחלתי להתנסות גם באיור גרפי.

מסקיצה בעיפרון לוקטור

הרישום של הנעל הוא דוגמה לאיור גרפי שאני מתנסה בו עכשיו. היה לי רישום מהיר של הנעל בספר סקיצות, וחיפשתי מה לעשות איתו. זה היה בדיוק כשהתחלתי להבין מהו איור גראפי ולמדתי איך לבנות באילוסטרייטור את השכבות כך שהתוצר יצא ריאליסטי. הכתם מאחורי הנעל זה אקריליק שסרקתי למחשב והפכתי לוקטור.

מה משך אותך באיור גרפי?

בסגנון הזה אני לומדת לאט לאט להתערב בעיצובים שונים, את המעבר מהדף והחומריות אל תוך המחשב. האיור הגרפי גם עוזר לי ללמוד את התוכנות בהם אנחנו משתמשים בצורה מיטבית, וזה דבר לא פחות חשוב. 

פלאפל זומבי

פלאפל זומבי נוצר אחרי שראיתי ברשת איור שהגניב אותי לגמרי ואמרתי לעצמי שיש לנו בישראל מאכלים ששווה לעשות איתם משהו ברמה העיצובית. כשחיפשתי מאכל כלשהו לאייר ולהנפיש, פתאום קלטתי שהטחינה שנוזלת על הפלאפל ועל היד, וחצי המנה של הפלאפל שפתוחה ועליה מרכיבים שמעמיסים אחד על השני, יכולים ליצור משהו מאוד מעניין. הכל התחבר לי ביחד וזה פשוט נוצר.

טמגוצ׳י וקטורי

הטמגוצ'י נוצר אחרי שישבתי עם אחי הקטן וסיפרתי לו שבעבר היינו משחקים בצעצוע הזה. פתאום המילה "טמגוצ'י" הצחיקה אותי, אז פשוט ישבתי ואיירתי טמגוצ'י של גוצ'י.

מהיכן את שואבת השראה? 

אני מסתכלת הרבה על אמנים ברשת, מעצבים גרפיים ומאיירים שונים שמשתמשים בטכניקות מגוונות. פעם בשבוע אני הולכת לספרייה לעיין בספרים, ושומרת את הרפרנסים שמעניינים אותי. 

מרלין מונרו, עט
פרידה קאלו, עט

לינקים של ספרים להשראה:

Typefaces: The complete works, Adrian Frutiger, 2008

Atlas of graphic designers, Elena Stanic, 2009

The Thames & Hudson Dictionary of Graphic Design and Designers, Alan Livingston, Isabella Livingston, 1992

חשבונות אינסטגרם להשראה:

https://www.instagram.com/gebelia/?igshid=hgnyyscd8rgo

https://www.instagram.com/stugraphics/?igshid=1wcx3870qzkz8

https://www.instagram.com/howard__lee/?igshid=1jo5o3opzu6fv

https://www.instagram.com/mitchleeuwe/?igshid=18s21oyiw9hqr

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *