בואו להכיר את פרופ' חנן קמינסקי

פרופ' חנן קמינסקי נולד בבריסל ובגיל 20 ועלה לישראל לבדו, בחיפוש אחר חלום להפוך לעובד אדמה בקיבוץ. אבל היה זה חלום ילדות אחר, האהבה לציור, שבו בחר להתמקד והוא סיים את לימודיו במחלקה לעיצוב גרפי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים. לאחר סיום לימודיו, עבד קמינסקי כמעצב גרפי בטלוויזיה הישראלית המתפתחת ויצר סרטי אנימציה קצרים לילדים. הוא המשיך וסיים את לימודיו ב Rijksakademie באמסטרדם במחלקה לתקשורת חזותית. במהלך שנות ה-80 החל לשתף פעולה עם CTW בניו יורק ויצר סרטי אנימציה קצרים ל״Sesame street״ וגם ל״רחוב סומסום״ בגרסה הישראלית שלו ומאוחר יותר, בשנות ה 90, ל-״شارع سمسم״, הגרסה הפלסטינית שלו. את הקריירה המקצועית עשה בעיקר בחו"ל שם יצר סרטי אנימציה באורך מלא וסדרות לטלוויזיה. בסרט האנימציה הראשון שלו באורך מלא "The Real Shlemiel", המבוסס על סיפורים קצרים מאת הסופר זוכה פרס הנובל יצחק בשביס זינגר, עבד עם המלחין זוכה פרס האוסקר Michel Legrand ("מטריות שרבורג") ועם זוכה פרס האמי Sheldon Harnick ("כנר על הגג"). 

ב-1998 היה לבמאי אנימציה בסרט באורך מלא "Babar, King of the Elephants". בין 1999-2008 יצר את שלושת סרטי האנימציה באורך מלא ואת סדרת הטלוויזיה הנודעים "Pettson & Findus" (פרס Pulcinella 2001), את סרט האנימציה באורך מלא  "Heidi" וסדרות טלוויזיה באנימציה "The Fantastic Flying Journey", "Felix" ו- "The Wumblers".  

ב-2015 זכה בפרס Pucinella" על מפעל חיים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי אנימציה ומדיה משולבת ב Cartoons on the Bay בונציה. בין 1996 ל2014, הקים והיה למנהל האמנותי של הסטודיו לאנימציה LOONLAND במינכן (200 אנימטורים) ולאחר מכן CINEMON בבודפשט (150 אנימטורים) והביא לשם חידושים טכנולוגיים רבים שאיפשרו ליצור הפקות ללא מיקור חוץ.

את הקריירה האקדמית התחיל ב 1996 כשהקים את המסלול לאנימציה בבצלאל בו הכשיר במשך 20 שנה דור של יוצרים בתחום. מאז הפך קולנוע האנימציה לתעשייה בישראל והוא תופס חלק נכבד בהפקות הטלוויזיה, האינטרנט ובתעשיית המשחקים.

ב 2018 סיים לביים את סרטו האחרון עד כה "אגדת המלך שלמה" המבוסס על אגדות ח. נ. ביאליק והוא הסרט המצויר לילדים הראשון שהופק בישראל. 

ב 2018 התמנה פרופ' חנן קמינסקי לראש התוכנית לתואר שני בעיצוב משולב במכון הטכנולוגי חולון.

חזון לעיצוב הומניסטי

"אני מאמין שלמעצב יש אחריות עצומה כלפי האדם, החברה בה הוא חי והעולם, שהפך להיות מקום יותר ויותר מורכב. עליו לשאוף לפתור בעיות סבוכות ולהשקיע את מירב כשרונו כדי להפוך את העולם לנגיש, צודק ואסתטי יותר. במאה הנוכחית, שבה מאפשרת המהפכה הדיגיטלית  לידע, למחשבה, לטכנולוגיה ולאדם לפרוץ גבולות, המעצב אינו אמור להיות מחויב לחוקי השוק אלא רק לחברה, לתרבות ולסביבה אותה מתפקידו לחדש ולהעשיר".

״בואו נהיה מציאותיים, נבקש את הבלתי אפשרי״

מקצועות העיצוב, כמו גם הטכנולוגיה, התפתחו ללא הכר במאה הנוכחית. גם אם התחומים המסורתיים בהם עסק המעצב עד היום עדיין רלוונטיים, יש לחקור וללמד  DESIGN THINKING בתחומים הקשורים לעולם הוירטואלי ובדיסיפלינות חדשות כגון AR (מציאות רבודה), VR (מציאות מדומה).

מאחר שבתחום העיצוב המשולב מתבקש שיתוף פעולה בין כל מקצועות העיצוב המסורתיים לבין  הטכנולוגיה, המדע והאמנות, גם בוגרי מקצועות אלה מתאימים ללימודי התואר השני בתכנית.

לימודי העיצוב מבוססים בעיקר על (PBL – PROBLEM BASED LEARNING) ומאחר והגבולות בין מקצועות העיצוב אינם הרמטיים היום כפי שהיו בעבר, הפתרונות הם מולטי דיסיפלינריים ודורשים עבודת צוות. העיצוב המשולב הוא לדעתי התשובה הנכונה לבעיות הסבוכות שעומדות לפתחנו כיום בחברה הפוסט תעשיתית. הפתרונות דורשים לא רק ידע אלא גם יזמות, אומץ ומקוריות — אקטיביזם עיצובי.