עכשיו קוראים
"אמנות, אוצרוּת, חלל"

"אמנות, אוצרוּת, חלל"

[column]

זכינו בהזדמנות להכיר את העולם המרתק של האמנות העכשווית בישראל מנקודות המבט של האוצרים, שכולו מוקדש לחשיבה, לניתוח ולתפישת חלל הגלריה והמוזיאון.

ענת שפט ורונה קרטנר, עיצוב פנים

[/column] [column]

בהנחייתה של האוצרת רווית הררי, הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, בכל פעם בחלל תצוגה אחר. בדרך כלל מתלווה אל הקבוצה אוצר/ת או אמנ/ית שמציג/ה בתערוכה, ונערך סיור בחלל הגלריה או המוזיאון הכולל הסבר מפורט על העבודות המוצגות. משם אנחנו ממשיכים אל ניתוח קונספט האוצרות. אנחנו דנים בצורת החלל, בצבעוניות שלו, באיפיוני התאורה ובשיקולים שמאחורי מיקום ואופן תליית העבודות.

אחד הסיורים התקיים במוזיאון תל אביב, בהדרכתה של האוצרת הראשית של המוזיאון, סוזן לנדאו. לנדאו הסבירה על הקונפליקטים באוצרות המוזיאון – בייחוד כאשר מדובר באוספים שמושאלים למוזיאון, אז התלייה והמיקום נקבעים בעיקר על ידי האספנים, תוך התחשבות הכרחית ברצונותיהם. לדבריה, כל החלק הישן, המורכב ברובו מאוספים, נתון לשינויים קטנים, ביחס לאגף החדש, שמציג אומנות עכשוויות. הבנו גם שהאגף החדש רוכש עבודות מאמנים צעירים, כדי לעמוד במחירי העבודות.

גלריה נוספת שביקרנו בה היא גלריה עינגע, שם ההחלטה האוצרותית לצבוע את כל הקירות בשחור הייתה של האמנית, בטענה שהיא רוצה לגרום לאנשים להרגיש דברים, ולא לספר סיפור.

עם הניסיון שרכשנו, יצאנו להתנסות באוצרות. הררי ביקשה מאיתנו לבחור מספר עבודות מכמה תערוכות בהן ביקרנו ולבחור כיצד להציג אותן, תוך התייחסות לנושא העבודות, לדרך בה הן עומדות אחת ליד השניה ולחלל התצוגה. אנחנו ממליצות בחום על הקורס יוצא הדופן והמעניין הזה, שפותח את הראש ומאפשר היכרות ושיחה פנים אל פנים עם אוצרים ואמנים מעניינים וחשובים ועם עבודתם, ומקנה התנסות משמעותית בעיצוב פנים אוצרותי.

[/column]
התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.