עכשיו קוראים
"באמצע", תל-אביב 2023

"באמצע", תל-אביב 2023

כמדי שנה, המחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT מציגה את תערוכת "באמצע", בה מוצגים תוצרים ממגוון הקורסים השונים במחלקה מהסמסטר החולף. ליקטנו עבורכם מספר פרוייקטים נבחרים.

מאת: ענבל כ"ץ, עיצוב תעשייתי

מתוך דבר האוצרת, רונה זינגר:

מיקום התערוכה על פארק המסילה, בין נווה צדק לשכונת לוינסקי השכנות אך השונות זו מזו, מאפשר דיון על הניגודים הקיימים גם בתהליכי עיצוב. ניגודים בין הישענות על הקיים לפיתוח דבר מה חדש, בין הצורך של מעצבים להפוך את העולם למקום טוב יותר לבין השימוש בתעשיות מזהמות, בין הרצון להשתמש במהלך עיצובי ככלי לפתרון בעיות אל מול הצורך בהבעה עצמית.

הניגודים הללו נוכחים בתהליכי הלמידה והחשיבה של הסטודנטים והסטודנטיות בתואר. הם מעצבים את דמותם ומחשבתם, את השפה העיצובית, הבחירה החומרית והאמירה הביקורתית שיבחרו כל אחד ואחת מהם במהלך פיתוח פרויקט.

ניתן לראות איך נבנות שכבות של שפה עיצובית תוך חקירה של הזדמנויות המתורגמות לכדי צורה, חומר וצבע, וכיצד כל אלו מיושמים במציאות הנוכחית של ימינו.

כשתסיירו בין העבודות בתערוכה, תהיו שותפים לתהליך; להתחלה, לסוף, ובעיקר לשלב המשמעותי ביותר – האמצע.


שמענו מהסטודנטים המציגים על חלק מהפרויקטים:

GAME & LISTEN

שירה רוזנר
מנחים: טל צור ונמרוד ז'ק אליעזר
תרגיל סטיילינג

צילום: מישל פישמן

בפרויקט זה התבקשנו לעצב רדיו, בדגש על ממשק משתמש והתאמה למותג.
התחלתי במחקר מעמיק על ההיסטוריה, המוצרים, קווי העיצוב והשוק של חברת נינטנדו, משם המשכתי לסקיצות קונספטים, ממשק משתמש ודיוק העיצוב. דרך ניתוח ערכים ויזואליים וטכנולוגיים, בשילוב עם אפיון קהל היעד ומחשבה תמידית על הלקוח מולו אני "עובדת" (חברת נינטנדו), נוצר הרדיו שלי ברוח המותג.
GAME & LISTEN – קונסולה בעלת שני מצבים, רדיו ומשחק, המתחלפים בלחיצה.
הרדיו קטן ונייד, לשימוש בכל מקום ובכל זמן. הוא מותאם לאוכלוסיית אוהבי נינטנדו, המעריצים המושבעים, ולוקח השראה מהמאפיינים האייקונים של המותג והמוצרים שלו.

אינסטגרם – shirarosner


GRO – Greenhouse Operator

כלי אוטונומי להאבקה בחממות

גלעד קגן, אביב מור יוסף ורובין ריכטר

מנחים: יוסי בן הרוש ויוגב כץ

תרגיל כלים אוטונומיים

משבר הצטמצמות אוכלוסיית הדבורים בעולם קורא לנו לחשוב באופן מעמיק על הדרך בה האבקה תתבצע בעתיד. החלטנו להתמקד בסביבת החממות, ולמצוא פתרון האבקה יעיל ובר קיימא אשר יוכל להחליף את הדבורים. הפיתוח וההבנה של המוצר התבססו על מחקר של הפעולה בטבע, ואיך באמצעות הטכנולוגיה הקיימת אנחנו יכולים לחקות את הפעולה. במחשבה כוללת, חשבנו גם איך אנחנו יכולים לשפר את החוויה הכללית של החקלאי וכך יצרנו את GRO – כלי אוטונומי שלא רק יספק לחקלאי שירות האבקה אופטימלי, אלא גם ינטר את התנאים בחממה (טמפרטורה/לחות), יזהה בעיות השקייה, יסרוק מזיקים ואף ידביר בחומרי הדברה ביולוגיים במקרה הצורך.

התהליך שלנו היה מעניין במיוחד. התרגיל נעשה בדרך כלל בזוגות, ולאורך הדרך הצטרף אלינו סטודנט מקסים מגרמניה שהיה חלק בלתי נפרד מהתהליך. למדנו הרבה אחד מהשני ויצרנו חברות שתמשיך איתנו לעוד שנים ארוכות.

אינסטגרם – אביב מור יוסף  avivmory


VITRO

Stained Glass Sunglasses

ליאן סלסטה

מנחים: נעמה שטינבוק ושחר קדם

Yes, Master

צילום: ליאן סלסטה

במסגרת קורס Yes, Master בשנה ד׳, התבקשנו לבחור מומחה במלאכה מסורתית, ללמוד ממנו את הטכניקה, להעמיק בה וליצור בהשראתה תוך שימור ערכי המלאכה.

המאסטרית שלי, שרה בן ויס, לימדה אותי בסבלנות ובהשקעה רבה את מלאכת הויטראז׳. הוקסמתי מתהליך היצירה בזכוכית והחלטתי ליצור אובייקט שידגיש את השקיפות הצבעונית והצללים המשתקפים בה. תוצר הפרויקט הוא קולקציית משקפי שמש המיוצרות בטכניקת ויטראז׳. את צבעי העדשות הכנתי בתהליך דומה להכנת הויטראז' ואת מסגרת המשקפיים הלחמתי בבדיל. נתתי להן את השם VITRO – משקפי שמש לא שגרתיות שמוציאות את הויטראז׳ מהקונטקסט המוכר והקלאסי.

צילום: ליאן סלסטה. דוגמנית: ענת רוזט

אינסטגרם – celestelian


FERDINAND CHAIR

שחר בז'ה

מנחה: אילון ערמון

מעבדת ריהוט

במהלך הקורס התבקשנו לעצב כיסא. בחרתי לעצב כיסא עשוי משילוב בין שעם למסגרת מתכת. מאוד עניין אותי להתעסק בשעם, חומר בר קיימא אשר עשוי מקליפת עץ השעם. השעם נחשב לחומר קל ונעים למגע ביחס לעץ. בחרתי להשתמש בו בתור המושב והמשענת, בנקודות המפגש בין הגוף לכיסא. לשעם טקסטורה נעימה והוא נותן חמימות טבעית של ריפוד. כמו כן יש לו את היכולת להילחץ (כמו בבקבוקי יין) ובכיסא הוא לחוץ אל תוך המסגרת ללא שימוש בדבקים לחיבור.

שם הכיסא נלקח כהשראה מספר הילדים "פרדיננד השור הזועם":

"הוא פשוט ישב, ובשקט שאף מלוא ריאותיו. סתם ככה, בשקט, בצל עץ השעם, מריח את הפרחים, פעם אחר פעם. הוא מאושר מאד". (מתוך "סיפורו של פרדיננד", מאת מונרו ליף).

אינסטגרם – beja_shahar


אופניים מעגלה של סופר

רחל לפידות ואלון דוידוב

מנחה: אילון ערמון

סדנת אופניים

צילום: רחל לפידות ואלון דוידוב

את האופניים יצרנו בסדנת אופניים שמתקיימת מידי שנה בסמסטר הקיץ במחלקה. הבריף שקיבלנו היה – לעצב אופניים עובדים. חוץ מזה, יכולנו לעשות כרצוננו.

נקודת המוצא שלנו הייתה לייצר אופניים משימוש חוזר בחומר. כשהחלטנו להשתמש בעגלת הסופר המוכרת כחומר גלם, נוסף לנו עוד אתגר, לאפשר לשני אובייקטים מזוהים לחיות בשלום בתור אובייקט אחד.

תהליך העיצוב התחיל בסקיצות, דרכן ניסינו לחדד מה הם הפרטים שהופכים עגלה של סופר לעגלה של סופר, על מנת שהעגלה תמשיך ״לחיות״ גם באובייקט החדש.

התהליך הממוקד של תכנון, עיצוב וייצור האופניים, היה מעשיר ומהנה והוליד תוצר משמח.

צילום: רחל לפידות ואלון דוידוב

אינסטגרם – אלון דוידוב alon.davidov

רחל לפידות – lapidotrachel


מזלף עציצים ביתי

דניאל כנעני

מנחים: שולי שטראוס ועפרי ליפשיץ

תרגיל מתכת

צילום: דניאל כנעני

במזלף העציצים שעיצבתי רציתי ליצור את הידיות והזרבובית מצינור אחד שעובר כיפוף לפי הצורה והתפקיד של כל חלק. לאחר בחינת תחום כיפוף צינורות האלומיניום והבנת מגבלותיו, החלטתי לשלב את צינורות האלומיניום עם יציקות אלומיניום בתבניות חול.

שילוב היציקות אפשר לי צורניות ומניפולציות שלא יכולות להתקיים בצינור אלומיניום (מבחינת קוטר כיפוף או פחיסה).

החלקים הישרים נוצרו מחיתוך צינור אלומיניום. אליהם רותכו החלקים המכופפים שנוצקו בתבניות חול עם גרעין ויחד עברו עיבוד עד למראה הסופי. במבט ראשוני המזלף נראה כמו צינור אחד ארוך.

התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.