עכשיו קוראים
דגני בוקר׳ס

דגני בוקר׳ס

[column]

מי לא אוהב דגני בוקר? מי לא אוהבת טיפוגרפיה? מזל שחשבו על קורס יסודות הטיפוגרפיה במחלקה לתקשורת חזותית, ככה שיש הזדמנות לשלב בין שתי האהבות הנצחיות הללו.

אבנר אדן, תקשורת חזותית

[/column] [column]

קורס יסודות הטיפוגרפיה בהנחיית עודד עזר נלמד בשנה א' במחלקה לתקשורת חזותית, וחושף את הסטודנטים/יות לתחום באמצעות מיפוי יסודי של עקרונות המקצוע. למדנו על סוגי ומרכיבי הגופן; על כללים מנחים לבחירת פונט; כיצד לשלב טיפוגרפיה עם דימוי; כללים לריווח אותיות בתוך מילה; טיפים מקצועיים לעימוד טור טקסט ועוד.

[caption id="attachment_10195" align="aligncenter" width="750"]הגשות בקורס "יסודות הטיפוגרפיה" הגשות בקורס "יסודות הטיפוגרפיה"[/caption]

לאורך הקורס, עבדנו על פרויקט מתמשך שכלל אפיון של מותג דגני בוקר. עבור כל מותג נוצר קונספט טיפוגרפי המשדר את ערכי המותג ומותאם לקהל היעד, באמצעות עיצוב לוגו טיפוגרפי, עימוד נכון של הטקסט, בניית קומפוזיציה תלת־ממדית ושילוב הדימוי בחזית האריזה.

[caption id="attachment_10199" align="aligncenter" width="750"]לוח השראה וסקיצות ידניות  | עיצוב: אבנר אדן לוח השראה וסקיצות ידניות  | עיצוב: אבנר אדן[/caption]

כל סטודנט/ית נדרש/ה לבחור קהל יעד ושלושה ערכי מותג, ולייצג כל אחד מהערכים באמצעות דימוי אחד לפחות. לאחר שלב הסקיצות המתקדמות ובחירת הלוגו שיענה בצורה הטובה ביותר על ערכי המותג, התבקשו הסטודנטים לקבוע את הצבעוניות הנכונה ולבחור את סגנוּן האותיות מהן יורכב הלוגו.

[caption id="attachment_10198" align="aligncenter" width="750"]לוגוטייפ מפתיע, חברתי  ומתוק | עיצוב: אבנר אדן לוגוטייפ מפתיע, חברתי  ומתוק | עיצוב: אבנר אדן[/caption] [caption id="attachment_10197" align="aligncenter" width="750"]לוגוטייפ מהיר, שובב ומשביע  | עיצוב: עידן שגל לוגוטייפ מהיר, שובב ומשביע  | עיצוב: עידן שגל[/caption]

במסגרת השלב האחרון והמסכם של התרגיל, נדרשו הסטודנטים ליישם את שנלמד במהלך הסמסטר ולעצב קופסת דגני בוקר שתשקף את ערכי המותג בצורה הטובה ביותר, תוך שילוב דימוי ועימוד של הטקסט המופיע על גבי האריזה.

[caption id="attachment_10193" align="aligncenter" width="750"]פריסת האריזות לפני הדפסה  | עיצוב (מימין לשמאל): אבנר אדן, אלינור באבו פריסת האריזות לפני הדפסה  | עיצוב (מימין לשמאל): אבנר אדן, אלינור באבו[/caption]

עידן שגל | דגני בוקר לילדים אמריקאים
בשלב המחקר לקראת העבודה התמקדתי בשוק האמריקאי. הבנתי שדגני הבוקר האמריקאים כוללים בדרך כלל לוגוטייפ עגלגל ודמות מאוירת, ומשם יצאתי לשל הסקיצות. הגדרתי את ערכי המותג שעליהם תתבסס העבודה: מהיר, שובב ומשביע. עיצבתי לוגוטייפ שיעביר את הערכים הללו, בצבעוניות האופיינית למרבית מותגי הדגנים (לבן, אדום וכחול). תכננתי קומפוזיציה שתעביר תחושה של מהירות ושובע, ובניתי דמות שובבה שתמחיש אותה. מכאן, בחירת הצבע והטיפוגרפיה הייתה ברורה: הלוגוטייפ בכחול, אדום ולבן, והטיפוגרפיה השמנמנה והרוקדת הוכתבה על פי אותם ערכים כמו הלוגוטייפ עצמו.

[caption id="attachment_10190" align="aligncenter" width="750"]מהיר, שובב, ומשביע  | עיצוב: עידן שגל מהיר, שובב, ומשביע  | עיצוב: עידן שגל[/caption]

אבנר אדן | דגני בוקר לבני נוער (גילאי 12-16)
אני מאמין כי עיצוב טוב הוא כזה המבטא קונספט איכותי ומדויק. לכן, בחרתי לשלב בלוגו את סימן התגית (האשטאג) כאזכור לרשתות חברתיות וכאמצעי להגדרה מחדש של המונח ׳חברתי׳.  במטרה לבטא את ערכי המותג באופן מלא, השתמשתי בפונט ׳טהומה׳, הנמצא בשימוש ברוב הרשתות החברתיות המובילות כיום. את האיור והמלל שעל האריזה עיצבתי ומיקמתי בהתאם לצירים הטיפוגרפיים שנוצרו מהלוגו, וכך יצרתי קומפוזיציה המשלבת את הדימוי והטיפוגרפיה באופן הרמוני ומסודר.

[caption id="attachment_10200" align="aligncenter" width="750"]מפתיע, חברתי (בהקשר של רשתות חברתיות) ומתוק  | עיצוב: אבנר אדן מפתיע, חברתי (בהקשר של רשתות חברתיות) ומתוק  | עיצוב: אבנר אדן[/caption]

אלינור באבו | דגני בוקר להיפסטרים
תחילה זיהיתי מספר מאפיינים בולטים של קהל היעד. מהמחקר שביצעתי עלה קודם כל שהיפסטר אמיתי לעולם לא יעיד על עצמו שהוא כזה, ושנית, שהיפסטרים נוטים להשתמש בדברים הנחשבים ׳מיושנים׳ ובכך להפוך אותם לרלוונטיים. בחרתי להשתמש בפונט ׳דרוגולין׳ המשדר בו-זמנית אופי עתיק ועיצוב עכשווי. הוספתי קולאז׳ שהרכבתי מפסל עתיק ואלמנטים אופנתיים המזוהים עם קהל היעד, ובכך ליצור את החיבור בין המימד האמנותי לעולם ההיפסטרים העדכני של ימינו.

[caption id="attachment_10191" align="aligncenter" width="750"]מוזר / שונה, מגניב, קליל   | עיצוב: אלינור באבו מוזר / שונה, מגניב, קליל   | עיצוב: אלינור באבו[/caption]

רון גלזר דהן | דגני בוקר לאנשי עסקים
לאחר מספר ניסיונות לשלב דימויים על חזית האריזה, החלטתי שהטיפוגרפיה עצמה היא הדימוי החזק ביותר, ושאשתמש בה בלבד על מנת להביע את ערכי המותג. האלמנטים הטיפוגרפיים השונים, החל בלוגו, דרך טבלת הערכים התזונתיים וכלה בסמלי הכשרות, מייצרים כולם קו אופק אורבני, המשקף את אחד מערכי המותג. הקו העיצובי הנקי, הצבעוניות ובחירת הפונט נרקיס בלוק (על משקליו השונים) עונים על ערכי המותג האחרים- יוקרתיות ופורמליות. הושם דגש על מראה אחיד בכל פאות האריזה, וכל אלמנט שמופיע עליה הותאם לאותו הקונספט.

[caption id="attachment_10194" align="aligncenter" width="750"]אורבני, פורמלי, יוקרתי  | עיצוב: רון גלזר דהן אורבני, פורמלי, יוקרתי  | עיצוב: רון גלזר דהן[/caption]

אופיר זמירי | דגני בוקר למטיילים סטלנים
העיצוב משלב מפת דרכים, המסמלת יציאה להרפתקה, יחד עם טיפוגרפיה ש׳הולכת לטייל׳ ומתקשרת עם הלוגו הממוקם במרכז האריזה. את הלוגו עיצבתי בהשראת עלי המריחואנה והנוף אליו נחשפים המטיילים, המשתקף בצבעוניות של גווני ירוק וצבעי מדבר.

[caption id="attachment_10192" align="aligncenter" width="750"]סטלן והרפתקני   | עיצוב: אופיר זמירי              סטלן והרפתקני   | עיצוב: אופיר זמירי[/caption]

שי אלוני | דגני בוקר לבליינים
בעיצוב שלי כיוונתי ליצור מסיבה על גבי הקופסה. הטיפוגרפיה האלכסונית מייצגת דמויות של אנשים שרוקדים ומתפרעים. הצבעים שניתזים מהלוגו יוצרים תחושה של אורות ברחבת המועדון.

[caption id="attachment_10201" align="aligncenter" width="750"] פרוע, אנרגטי, חברותי  | עיצוב: שי אלוני[/caption]

 

רוצים עוד? בסרטון הזה תוכלו לראות את כל הגשות הקורס.

[/column]
התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.