עכשיו קוראים
"מחפש את הקטע שלי" / עולם המושן של אור דרורי

"מחפש את הקטע שלי" / עולם המושן של אור דרורי

עיצוב מושן, או אנימציה גרפית, הוא תחום שמשלב אמנות, טכנולוגיה וסיפור. אור דרורי הוא מעצב מושן מוכשר ומנוסה שמשתף אותנו בעבודותיו ובדרך שלו.

אורי נווה, תקשורת חזותית

מעצבי מושן יוצרים עולמות דינמיים וקולנועיים עבור מגוון רחב של פלטפורמות, החל מפרסומות וסרטונים ועד לתערוכות אמנות ומשחקי וידאו. אור דרורי עובד על מגוון רחב של פרויקטים, החל מקמפיינים פרסומיים גדולים ועד לאנימציות ניסיוניות. בכל עבודותיו מזוהים חדשנות, יצירתיות ודגש על פרטים.

היי אור, מתי גילית את עולם העיצוב?

"אהבתי לעיצוב התחילה כבר בילדות", מספר דרורי. "הייתי צופה שעות בטלוויזיה, מוקסם מהעולם הצבעוני והדינמי של מיוזיק וידאו ופרסומות. הייתי מרותק מהאופן שבו אפשר ליצור עולמות שלמים באמצעות תמונות, צלילים ותנועה".

דרורי למד אנימציה בבצלאל, שם פיתח את כישוריו הטכניים והאמנותיים. לאחר סיום לימודיו, עבד במגוון משרדי עיצוב וסטודיואים. כיום, הוא עובד כפרילנסר ועובד על פרויקטים עבור לקוחות ברחבי העולם.

למה דווקא מושן?

"אני אוהב את האתגר שביצירת עולם שלם מאפס, אני נהנה לחשוב על הסיפור שאני רוצה לספר, על הדמויות ועל האווירה שאני רוצה ליצור. ואז, אני משתמש בכלים של עיצוב ותנועה כדי להביא את הרעיונות שלי לחיים".

דרורי מדגיש שתחום המושן הוא תחום דינמי ומתפתח כל הזמן. "טכנולוגיות חדשות נולדות כל הזמן, וזה פותח אפשרויות חדשות ומרתקות ליצירה", הוא אומר. "אני תמיד מחפש דרכים חדשות להשתמש בטכנולוגיה כדי לספר סיפורים ולרגש את הצופים".

מהם מקורות ההשראה שלך?

"אני מוצא השראה במגוון רחב של מקורות", אומר דרורי. "החל מעבודותיהם של מעצבי מושן אחרים ועד לאמנות, מוזיקה, קולנוע ואפילו טבע. אני תמיד מחפש דברים חדשים ומעניינים שמעוררים בי השראה".

דרורי ממליץ למעצבים צעירים לחפש השראה בכל מקום. "תסתכלו סביבכם, תהיו פתוחים לחוויות חדשות ותמיד תהיו סקרנים. ככל שתראו ותחוו יותר, כך תהיו מעצבים טובים יותר".

ספר לנו על פרויקט שאתה גאה בו

"אני גאה במיוחד בפרויקט שעבדתי עליו לאחרונה, קמפיין פרסומי לחברת חטיפים בסגנון שנות התשעים. הייתי צריך ליצור רקעים מוזרים שמשלבים אנימציות של ברקים ופאטרנים. היה לי הרבה כיף לעבוד על הפרויקט הזה, והייתי מרוצה מאוד מהתוצאה.

עוד פרויקט קול שעשיתי לאחרונה לחברת אטרה היה יצירת אלמנטים במושן, אריזה גרפית וסרטון לכנס שנתי שהם מקיימים אונליין שנקרא Ateraverse.  בגדול עבדתי עם המיתוג של הכנס ויצרתי לו פתיח במושן ועוד סרטון שמסביר על איזה תהליך טכני בשילוב AI. מה שהיה מגניב בפרוייקט זה שהמיתוג היה מאוד סגור והבריף היה מצומצם מה שגרם לי לחפש עומקים שונים עם המספר הבודד של האלמנטים שהיה מותר לי לשחק איתם שהם בגדול: פונט, צבע וצורה אחת של ספירה ורודה. מתוך האילוץ הקשוח הזה הייתי צריך למצוא הגנבות שיעבדו יפה עם הברנד ונראה לי שמצאתי אחלה הברקות.

איך היית מתאר את העיסוק במושן בקריירה היומיומית שלך?

"עבודתי כמעצב מושן היא דינמית ומגוונת. אני עובד על מגוון רחב של פרויקטים, וכל פרויקט הוא שונה ומאתגר בדרכו שלו".

דרורי מתאר את תהליך העבודה שלו כמורכב משני חלקים עיקריים: פרה-פרודקשן ופרודקשן. בפרה-פרודקשן, הוא עובד עם הלקוח כדי להבין את הצרכים שלו ולפתח קונספט יצירתי. בפרודקשן, הוא מבצע את העבודה בפועל, תוך שימוש בתוכנות מחשב מתקדמות ובטכניקות אנימציה מגוונות.

איפה היית רוצה לראות את עצמך בהמשך?

"אני חולם לעשות עבודות עם וייב אמנותי יותר, אני רוצה להציג יותר במוזיאונים, לשתף פעולה עם עולם האופנה והמוזיקה, ואף לביים סרטים".

איזה טיפ תוכל לתת לסטודנטים שמתעניינים במושן?

דרורי מעביר מסר חשוב לסטודנטים שמעוניינים להיכנס לתחום המושן: "תעשו דברים מוזרים, תלכו עם השיט שאתם אוהבים ואל תפחדו להפוך אבנים שהסובבים אותכם לא יהפכו, כי דווקא שם נמצאות ההגנבות הכי מעניינות ולא צפויות. זה נשמע כאילו אני אומר ״תהיו עצמכם״, אבל באמת, תנסו להבין מה מגניב אתכם בcore ולכו עם זה. זאת הדרך היחידה למצוא את הדברים הקולים באמת שאחר כך יצמחו ויהפכו לטרנדים בעצמם שאנשים ירצו לעשות כמוכם".

דרורי מדגיש את החשיבות של עבודה קשה, התמדה ולמידה מתמדת. "תחום המושן הוא תחום תחרותי, אבל אם אתם באמת אוהבים את מה שאתם עושים ועובדים קשה, אתם תצליחו".

instagram – @theordrori

התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.