עכשיו קוראים
נעלי קסם

נעלי קסם

אורי זלוטניק והדס פוקסברונר הם זוג צעיר שהקים עסק מיוחד של נעליים ותיקים בשם "לאטו ולרה". נפגשנו בחנות שלהם בכפר סבא ופשוט הוקסמתי מהעסק שלהם. ישבנו לשיחה על אמנות, נעליים ואיך זה לתחזק עסק עצמאי בארץ.

אלמירה דיוסמבייב, תקשורת חזותית

אז איך הכל התחיל?

אורי: העסק הוקם בשנת 2013, בתקופה שהכרנו כזוג. אני הייתי מגיע לבית הקפה שהדס מילצרה בו ויושב לצייר שם. ככה הכרנו ומשם הכל היסטוריה. הדס התחילה מצביעה של הציורים שלי ועם הזמן החלה לעצב את הנעליים. 

סגנון ה"קווימורי" (קווים+אורי). ללא צבע, בסגנון חופשי

מה חלוקת התפקידים ביניכם בעסק?

אורי: אני עושה סקיצות ומצייר, והדס מעצבת את הנעליים. היא גם מציירת לפעמים, אבל הסגנון שלה שונה משלי. היא מציירת בסגנון יותר ריאליסטי ואוהבת ליצור טקסטורות.

הדס: לקחתי קורס עיצוב נעליים ב"גילדה", בית ספר לעיצוב אופנה ונעליים. שם למדתי איך ליצור נעל מאפס. יש חלום ללמוד בפירנצה תואר בעיצוב נעליים, אבל כרגע אני לא יכולה לעזוב את העסק בארץ.

עכבר שובב

מאיפה מגיע השם "לאטו ולרה"?

אורי והדס: השם הוא משחק מילים על הביטוי "לטוב ולרע", עם טאצ' איטלקי. ברגע שמבטאים "לאטו ולרה" זה נשמע איטלקי, אבל המקור הוא ביטוי ישראלי לגמרי. בשונה ממותגים שיש להם שם קליט, כמו "במבה" או "ביסלי", רצינו שם שיבטא את הייחודיות של המותג, עם ניחוח של חו"ל. 

תיק לוגו עם חתול ושלד

מה ההשראות לסגנון האמנותי שלכם?

אורי: אני מאוד אוהב ומעריך את העבודות של רוברט קראמב (Robert Crumb), מאייר אמריקאי שמוכר בזכות הסגנון הסאטירי והאפל שלו. הסגנון שלו פונה לקהל בוגר והוא "מלוכלך" יותר, התכנים שהוא יוצר הם מיניים, וגם סאטיריים. הדמויות היותר נמכרות אצלנו הן חדי קרן, חתולים, דמויות שהן יותר חמודות ותמימות, למרות שאני דווקא אוהב ליצור דמויות עם טוויסט אפל. 

נעל בסגנון מופשט 

ממה מורכבת הקולקציה שלכם?

אורי והדס: יש לנו מגוון רחב של נעליים, החל מ"ואנס" בצבע לבן שאנחנו מציירים עליהן, ועד לנעלי עור בעבודת יד מורכבת. מבחינת התיקים, יצרנו שיתוף פעולה עם המותג הוותיק "עמנואל", שמייצרים את התיקים והארנקים ואנחנו מציירים עליהם. השאיפה כמובן היא לעצב את התיקים שלנו מאפס, אולי גם זה עוד יגיע. התחלנו ממש לא מזמן למכור גם כוסות ופרינטים של הדמויות שלנו. הפרינטים נועדו להעלות את המודעות ל"לאטו ולרה", ולתת ללקוחות שלנו תחושה שהם יכולים לתמוך בעסק שלנו בזכות זה שהם קונים פרינט לבית על הדרך.

ארנקים עם כלבי פאג, תיקים עם חתולי עוגיות

מי הלקוחות שלכם? 

מרבית הלקוחות שלנו הם קבועים. יוצרים איתנו קשר גם אנשים שרוצים שנצייר להם דמויות של דיסני, או רוצים שנעתיק ציורים קיימים של ציירים או מעצבים אחרים, אבל לכאלו בקשות אנחנו מסרבים. היצירה שלנו היא יצירה מקורית, כל נעל, או תיק או ארנק הוא ייחודי ולא דומה לשום פריט אחר. 

מגף גבינתי

האם אתם מחשיבים את עצמכם כמותג?

אנחנו מחשיבים את עצמנו כמותג אנדרגראונד, אלטרנטיבי. אנחנו לא מנסים להיות מותג על או מותג פופולרי. תוך כדי תנועה הבנו שהאמנות צריכה להיות פרקטית, אבל אנחנו רוצים להביא את האמנות והעיצובים שלנו בלי פשרות. אנחנו לא מחפשים לעשות משהו פרקטי ו"מכיר" כמו רוב המותגים.

נעלי ארנבים שכנים 
מאחורי הקלעים של נעלי הארנבים

איפה אתם רואים את עצמכם בעתיד?

בגדול אנחנו רוצים לעבור ללונדון. בשונה מהארץ, שם יותר קל להתפרנס מאמנות ועיצוב. הסצנה של האמנות והאופנה הרבה יותר גדולה, ויותר אנשים מעריכים עבודות מקוריות של אמנים. כמו כן, הסגנון הייחודי של הנעליים שלנו מאוד מתאים ללונדון וגם ליפן, איפה שתרבות האנדרגראונד והאופנה האלטרנטיבית הרבה יותר רחבה מאשר בארץ.

נעליים לארוחת בוקר 

איזה טיפים תתנו לסטודנטים ובוגרים טריים?

כל הקלישאות נכונות- הסוד הוא להתמיד ולא לוותר גם ברגעים הקשים והמתסכלים. אל תתפשרו על איכות, תבנו תיק עבודות מרשים. תמיד לשמור על גישה מקצועית, אחרת לקוחות ואנשי מקצוע יאכלו אתכם בלי מלח. להקרין ביטחון גם כשרומסים לך אותו, להמשיך לצבור ידע, למצוא את הייחודיות שלך ושוב- לנשום עמוק ולא לוותר גם ברגעים הקשים.

חתול עוגיות- הפייבוריט של הלקוחות
פינה בחנות

כל התמונות בכתבה באדיבות "לאטו ולרה"

התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.