עכשיו קוראים
ספר סקיצות / טליה בצלאלי

ספר סקיצות / טליה בצלאלי

מאיה די קפואה, תקשורת חזותית

היי טליה! ספרי לנו על עצמך
אני טליה בצלאלי, סטודנטית לתקשורת חזותית ב-HIT. במקור מירושלים, אבל כבר שלוש שנים גרה בחולון בגלל הלימודים לתואר. כילדה חייתי עשור בארצות הברית עם משפחתי. אני באה ממשפחה דתית ויש לי שלושה אחים.

סקיצה של טליה, אדם דתי חושב

איך התחלת להתעניין בציור ובעיצוב?

כשהייתי קטנה התמודדתי עם קושי תקשורתי-שפתי, והציור היה עבורי כלי מרגיע ומשמעותי. בצבא שירתתי בקשרי חוץ, והייתה מחשבה ללמוד דיפלומטיה, אבל בתוכי הרגשתי רצון להתחבר לעולמות האמנות. יום אחד, תוך כדי חיפוש בגוגל, נתקלתי במונח "תקשורת חזותית" והסתקרנתי. החלטתי להירשם למכינה, ומשם הכל התחיל להתגלגל עד למקום שאני נמצאת בו היום." 

שתפי אותנו בסקיצה אהובה

הסקיצות שלי הן מעין יומן אישי שמשמש עבורי תרפיה עצמית. לפעמים עולה לי דימוי בראש, ואני אומרת לעצמי: 'למה שלא אצייר אותו?'"

הסקיצה שבה איירתי את עצמי בתוך קופסה היא אחת הסקיצות האהובות עליי, למרות שהיא די אישית וחשופה. בתקופה האחרונה אני מרגישה יותר בנוח להראות אותה. אני אוהבת אותה במיוחד כי בזמן שציירתי אותה הצלחתי להעביר בצורה מדויקת את התחושות שהרגשתי באותו רגע ולהביע את עצמי דרך הדף. הרישום הזה משקף את מה שהרגשתי – בדיקה של המקום שלי בחלל, בתוך קופסה שממוקמת על דף שהוא בעצמו סוג של פורמט, פורמט בתוך פורמט.

סקיצה של טליה, פורמט בתוך פורמט

אם היית יכולה לבחור טכניקה אחת להשתמש בה, במה היית בוחרת?

אני עובדת הרבה עם טושים, ולכן אני מניחה שהייתי בוחרת בהם. בעבר נטיתי לעבוד יותר עם דיו ועטים שחורים, כמו בסקיצה שבה ציירתי צנצנת עם פרחים נובלים.

סקיצה של טליה, צנצנת עם פרחים נובלים

לאחרונה פיתחתי שיטת ציור המבוססת על פאטרנים של צורה מסוימת. תוך כדי תהליך הציור אני מחליטה במכוון להוסיף צורה אחרת על גבי הפאטרן הראשוני, מתוך סקרנות לגלות מה ייווצר מהחיבור בין השתיים.

מתוך ספר הסקיצות, פאטרן של דימוי מעל דימוי

מהם מקורות ההשראה שלך?

אני שואבת הרבה השראה מקומיקסים ישראליים. מאייר אהוב עליי במיוחד הוא מישל קישקה, וקומיקסים שלו שאני אוהבת הם "פלאפל עם חריף" ו"הדור השני". באופן מעניין, נחשפתי לקומיקסים ישראליים עוד לפני שהכרתי קומיקסים מפורסמים מחו"ל.

אני מאוד אוהבת את הטכניקה של מישל קישקה, במיוחד את השימוש בקווקווים באמצעות עטים, שמוסיפים לאיור עומק ופרטים. מצד אחד, אני שואבת ממנו השראה בזכות הדיוק המופלא והפרטים הקטנים בעבודותיו, ומצד שני אני גם לוקחת השראה מג'קסון פולוק, שמתמקד ביצירה אינטואיטיבית ונטולת תכנון. החיבור בין שני העולמות הללו – המדויק והמתוכנן מול החופשי והאינטואיטיבי – משפיע מאוד על תהליך העבודה שלי.

סקיצת סבא בקווקווים
טכניקה חופשית

איך נראה תהליך העבודה שלך?

פעם הייתי מתכננת כל ציור לפרטי פרטים. לאחר התכנון הראשוני הייתי עוברת עליו עם עפרונות, תוך שאני פועלת בהססנות בכל שלב, כדי שהכול יהיה מדויק ונקי ככל האפשר. היום, לעומת זאת, אני עובדת בצורה הרבה יותר חופשית וקלילה, כך שנוצרת מעין עבודה בשכבות. אני מתחילה ציור  בלי לדעת איך הוא יסתיים. פשוט נהנית מלנסות.

סקיצה של טליה בטכניקה חופשית
עוד מעבודותיה של טליה

עוד מעבודותיה של טליה: https://www.instagram.com/talya_betzaleli/

התגובות לכתבה
  • טליה יקרה,
    נהנתי לקרוא את הראיון איתך ולגלות עלייך דברים חדשים. המשך ברכה והצלחה. ❤️

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.