
איור דיגיטלי ריאליסטי? או איור מופשט באקריליק וצבעי עיפרון? בספר הסקיצות של לינור פינטו תמצאו גם מזה וגם מזה. לינור, סטודנטית שנה ג' לעיצוב תקשורת חזותית, מציגה לנו עולם רווי, ריאליסטי, מדוייק, מופרע ומשוחרר בו זמנית תוך שימוש בעפרונות, פוטושופ, אקריליק וצבעי מים.
מה הכי מושך אותך באיור?
"לראות איך הדברים עוברים מהיד אל הדף, איך האיור מתפתח מדמיון למשהו אמיתי ואיך הם משתלבים אחד עם השני. לפני שאני מתחילה לאייר, אני מסמנת לי פסים וקווים כשיטת הכנה. זו טכניקה שעוזרת לי להבין איך לשחק בהמשך עם אור וצל, עם גוונים כהים ובהירים של צבעים. ככה האיור יוצא לי יותר ריאליסטי. מעבר לעבודה הסופית גיליתי שגם סקיצה לפני צבע היא יפה ומיוחדת בפני עצמה. יש ציורים מוגמרים אצלי שהם בעצם הסקיצה".



מהי הטכניקה המועדפת עלייך?
"זה תלוי במצב הרוח. יש תקופות שמתחשק לי להשתמש בצבעי אקריליק, אבל אם הייתי צריכה לבחור טכניקה אחת, ברור שזה איור דיגיטלי".

מה גילית על האיור שלך במהלך הלימודים?
"בתור מי שרגילה לאייר כמה שיותר ריאליסטי, במהלך הלימודים למדתי שצריך לשחרר לפעמים, שלא הכל חייב להיות מדויק ולפעמים המשוחרר הוא היפה ביותר. במיוחד כשאני משתמשת בלוחות גרפיים כמו Wacom, אני יכולה להרשות לעצמי להתפרע ולצאת קצת מהמסגרת".



נראה שיש לך חיבה מיוחדת לאיור דיוקנאות.
"יש משהו מאוד מושך בפנים של אנשים, תמיד חטאתי בלאייר בעיקר את זה. כשאני סתם משרבטת, אוטומטית יוצא לי איור של פנים אנושיות. זה התחיל מאנימה ומשם עבר לדמויות ריאליסטיות. הסגנון הריאליסטי הלך והתפתח, בהתחלה זה לא היה יוצא כמו שרציתי אבל ככל שמתאמנים מגיעים לתוצאות טובות יותר".



איזה פרויקט לימודי זכור לך לטובה?
"במסגרת קורס איור של גרי גולדשטיין, שאבתי השראה מצילום של צלם מפורסם בשם דניס אבורן. אני מאוד מחוברת לעבודות שלו, ובחרתי להכין איור מצבעי אקריליק שמתכתב עם הסגנון שלו. ממנו למדתי להוסיף צבע לעבודות שלי".

"פרויקט אחר מורכב למעשה משני קורסים שלקחתי בשנה ב'. במסגרת קורס צילום של עדי ברנדה, התבקשנו לצלם גלויה אבל דווקא של מקומות לא מזמינים במיוחד מרחבי הארץ. בחרתי לצלם בסופר העירוני המקומי ולהדגיש את הרעש, את הלכלוך והעומס, לצד הסדר החבוי בו. בהמשך, בקורס של גרי גולדשטיין, התבקשנו לאייר עמוד שער למגזין 'טיים אאוט תל אביב'. בחרתי להשתמש בגלויה שצילמתי בקורס הקודם ולהפוך אותה לאיור. בסקיצות אפשר לראות את שלבי העבודה, ואת המעבר מעיפרון לעטים ואז לאיור דיגיטלי".

משהו שתרצי לשתף לסיום?
"אולי את האיור שציירתי בספר הסקיצות הראשון שלי אי פעם. אז עוד לא היו לי חוקים, העדפות וטכניקות והכל היה מאוד פתוח. פשוט התפרעתי והוצאתי על הדף את כל מה שעבר לי בראש. אני חושבת שתמיד צריך לזכור כמה כיף זה לאייר, ושזו דרך לבטא את עצמנו".

כל התמונות צולמו על-ידי עדן ירוחים
ליצירת קשר: עדן ירוחים