
חליל ומרב הם זוג אמנים רב תחומיים הפועלים יחד [ולחוד] בטכניקות שונות – פיסול רך, ציור, רישום, תחריט, תבליט ומיצב. הדמיון הפרוע שלהם סוחף ומפתיע, והיצירות שלהם מלאות בהומור שנון וברוח שטות. הכרתי את מרב וחליל לפני שראיתי את האמנות שלהם, והשיח איתם תמיד משייט אל מחוזות אחרים, מלאים בצחוק וברגישות לרגעים קטנים.
שיר בדיחי, עיצוב פנים
ספרו לנו מי אתם.
אנחנו מרב קמל וחליל בלבין, עובדים יחד מאז 2012 כשהכרנו במחלקה לאמנות בבצלאל, ירושלים.
אנחנו מבלים הרבה מאוד זמן בסטודיו, אפשר להגיד שאנחנו מכורים. שנינו יורדים לפרטים הקטנים בעבודה וגם עובדים בקצב איטי יחסית, ולכן כל מהלך לוקח הרבה זמן ומייצר סוג של מרדף בין הרעיונות והתשוקות שלנו לבין השעון.
בסטודיו אנחנו פועלים בשני מרחבים נפרדים ונפגשים פעם בכמה זמן במהלך היום כדי להראות זה לזה גילוי חדש, עבודה שסיימנו, או לחלוק מחשבה מרגשת. הנוכחות המשותפת מאפשרת דיאלוג עם אדם אחר שאתה אוהב ומעריך וכך מתרחשים גם הפריה הדדית וערבובים אמנותיים משונים.
אנחנו אוהבים להיות במדבר. השהות במרחב ריק, מונוכרומטי, שקט ועוצמתי מפוצץ את כל החושים בהתרגשות. אנחנו מטיילים די הרבה ומחפשים אבנים ומערות.
באוגוסט האחרון עברנו לגור בקיבוץ עין גדי שהוא כולו גן בוטני מלא צמחים משונים, שבקרבתו הרים עוצמתיים וים המוות.

איזה מקום יש לספר הסקיצות בחיי היום יום שלכם?
ספר הסקיצות הוא מקום להוציא בו דחפים רגעיים, להניח לסינון ולמחשבה הסדורה והמחויבת יותר. יש בו הצטברות יומנית בבישול איטי, כמו סיר חמין. זאת דרך לשאול את עצמנו "מה שלומי היום?" ולחזות במענה עוקף מילים, פעמים רבות מפתיע ומדויק יותר למצב הרוח והגוף ברגע נתון.
אנחנו אוהבים לראות ספרי סקיצות של אחרים. זה מקום שבו אפשר לראות את הביטוי העירום, החשוף, המביך של האמן/ית לפני שעושים פוליש סופי ומעלימים את הפגמים והלכלוכים.
לכל אחד מאיתנו יש כמה סוגים שונים של מחברות: מחברת כתיבה ואיור של חלומות, מחברת כתיבת מחשבות סוררות, מחברות רישום בצבעי מים (שהן אולי יותר ספר אמן, אבל גם מהוות לפעמים השראה לרישומים גדולים ולפסלים שלנו) ומחברות סקיצות לבובות, בצורת רישומים אינדקסליים קטנים בצבעי עיפרון. השראה לעבודה סופית יכולה להגיע מכל אחת מהמחברות, ופעמים רבות היא גם לא קורית באופן ישיר של ממש להביט בסקיצה/לקרוא חלום, אלא משתחזרת שוב בתודעה בזמן העבודה. אנחנו משתדלים לשמור על הטריות הסקיצתית גם בעבודות הגמורות.

ספרו לנו על סקיצה שאתם אוהבים במיוחד.
כלבת עטינים כתומה – פסל שמשלב בד ועץ ונולד בסגר הראשון מתוך סקיצה בחיתוך נייר חופשי עם מספרי ציפורניים. החיפוש של הצורה מתוך החומר והצבע שלו היוו את בסיס ההשראה לפסל הסופי.


באיזו טכניקה אתם עובדים?
בספרי האמן הטכניקה היא של הרטבה של הנייר כולו בצבעי מים מדוללים וחריטה על הנייר בעודו רטוב. הטכניקה מחייבת לפעול מהר לפני שהדף יתייבש ומאפשרת רישום עוקף מחשבה ותכנון. זה קצת כמו להביא עדות חומרית מחלום.

באיזה ספר סקיצות אתם משתמשים?
לרוב ספרים של חברת מולסקין מסדרת הארט קולקשן. ניירות דקים יחסית, אבל עם יכולת לספוג הרבה מים, חריטות וכתמים ולהתיישר יפה חזרה בסוף מסכת ההתעללויות הזאת. הגודל משתנה, 60X42 ס"מ זה הכי גדול וכיפי שיש להם.


אינסטגרם – merav_and_halil
פייסבוק –
אתר –