עכשיו קוראים
ספר סקיצות / שירה בן שאול

ספר סקיצות / שירה בן שאול

ספרי לנו על עצמך.
אני שירה, בת 25, סטודנטית שנה ג' לתקשורת חזותית בבצלאל. מאז שהייתי קטנה אהבתי לצייר, ולא חששתי להתלכלך ולחקור. יש לי אבא אדריכל ואמא אמנית, והם תמיד דירבנו אותי ליצור. אני נהנית ליצור בדרכים רבות: רישום בעיפרון, רישום בציפורן, רקמה, הדפסי לינוליאום, הדפסי משי וציור דיגיטלי.

איזה מקום יש לספר הסקיצות בחיי היום-יום שלך?
אני אוהבת מאוד לחפש סיטואציות מעניינות בחיי היום-יום, לצלם אותן ואחר כך, בשקט שלי, להתבונן בצילומים ולנסות להתחקות אחר הרגע. אני מעדיפה עפרונות רכים, בדרך כלל 9B-8B, שזורמים על הדף ויוצרים קו ספונטני עם הרבה אופי. אני אוהבת מאוד את הציור הסקיצי, לדעתי הוא לא פחות טוב מציור מוקפד ואיטי, ולעיתים מתעלה עליו. העפרונות הרכים נותנים לי חופש לנוע בקלות בין קו עבה לדק, בין עדינות לעוצמה. בנוסף לאנשים, אני אוהבת לעצב דמויות במחברת ולצייר אותן בסיטואציות שונות, מה שנותן להן אופי ומייחד אותן.

שתפי אותנו בסקיצה שאת אוהבת במיוחד.

טוב, מדובר בסקיצה של בן הזוג כשהוא היה שקוע בשינה. ניסיתי לתפוס בכמה קווים מהירים ומדויקים את אותו רגע שליו. אני מרגישה שהצלחתי לתפוס משהו ממנו ברישום הזה.

באיזו טכניקה את עובדת?
בסמסטר שעבר השתתפתי בקורס הדפס, והתאהבתי בהדפסי משי. משהו בטכניקה החומרית הזו מלהיב מאוד,כל הדפס שיוצא הוא פריט ייחודי שאינו זהה לקודמו. אני אוהבת את ההפתעות שנוצרות בהדפס, איך שלעיתים הכתמים חופפים ויוצרים הרמוניה מפתיעה.

אני תמיד אעדיף להתחיל עם סקיצה ידנית, חומרית, ורק אחר כך להעביר אותה לפורמט דיגיטלי. כמו שאמרתי קודם, אני חושבת שבסקיצה ידנית יש יותר רגש.

באיזה ספר סקיצות את משתמשת?

ספר הסקיצות האידיאלי מבחינתי הוא בגודל A4 עם כריכה קשה ודפים עבים שנותנים לרישומים את המקום הראוי להם, וליד מקום לנוע בחופשיות.

אינסטגרם: https://www.instagram.com/uncanny_lemon/

התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.