עונת תערוכות הגמר של בוגרי הפקולטה נפתחה! קיבצנו מספר פרויקטי-גמר מרתקים של בוגרי ובוגרות תקשורת חזותית להנאתכם.
סהר אשכנזי, עיצוב תעשייתי
גל בודולמוט
Manuaré
מנחה: ג׳ודית אשר
אבא שלי נולד וגדל בטהיטי, ומנוארה הוא השם השני שלי שניתן לי על ידי משפחתי שחיה בטהיטי עד היום. משמעות השם היא ציפור שעפה מעל הגלים החיה באיי פולינזיה הצרפתית. הפרויקט שלי בנוי מאוסף של פריטים משפחתיים מתקופות שונות. כאשר סורקים את הפריטים עם מצלמת הטלפון הם מתעוררים לחיים באמצעות טכנולוגיית AR, ומתגלים סרטונים מאויירים העוסקים במסע שעברה סבתי בין צרפת לטהיטי, עד שהגיעה לארץ ישראל עם אבי ועד שנולדתי אני.
מייל |312gal@gmail.com
אינסטגרם | @gal_boudotlamotte
מס נייד | 054-998428
דניאל פאוסט
Photoautomat
מנחה: צחי דינר
איך מכונות רואות אותנו? אילו קשרים הן יוצרות על סמך הנתונים שלנו? מי תכנן אותן לתפקד כמו שהן ומה זה אומר על האנושות? AI הוא החשמל החדש. הוא נמצא בכל מקום, וניתן להשוות את יישומו והתפשטותו להמצאת החשמל במאה ה-19. בינה מלאכותית כבר השתלבה במערכות של חברות וממשלות, אבל יש לה גם צד אפל. כאשר מערכת AI מוטה מריצה ניתוח, חיקוי או תחזיות, סביר להניח שהיא לא תדייק, מה שעלול להוביל ליחס לא הוגן כלפי בני אדם מסויימים. יתרה מכך, אם המכונה טובה בחיקוי ובניבוי של התנהגות אנושית, היא עלולה לשמש למטרות זדוניות, כגון יצירת חדשות מזויפות או פרופילים למטרות חיזוי וניצול של חולשות אנושיות.
מייל | x.danielfaust.x@gmail.com
אינסטגרם | daniel._faust@
נייד | 49-176-65244318+ | 972-524292277+
פורטפוליו | danielfaustdesign.com
כרמל לוי
SCHOOL YARD
מנחה: גולן גפני
D SCHOOL נולד לאור הפער בין ההתפתחות הטכנולוגית לבין תצורת בית הספר ואופן הלימוד כיום, אשר כמעט ולא השתנו מאז המאה התשע עשרה. הכיתה המסורתית מאופיינת בכיסאות ובשולחנות והלמידה נעשית בעזרת ספרים ומבוססת בעיקר על שינון החומר. תקופת הקורונה טלטלה את המערכת והראתה יותר מתמיד שנדרש שינוי.
הפרויקט דוגל בחיבור התלמידים למאה ה-21 על ידי שילוב טכנולוגיית קצה ומתודולוגיה מעולם הגיימינג אשר מאפשרות להם להתחבר בשפה שלהם ובגובה העיניים. בפרויקט יצרתי פלטפורמה לימודית עכשווית עבור תלמידי תיכון (כיתות י׳-יב׳) המנגישה את חומר הלימוד בצורה קלילה ואינטראקטיבית ובכך מייצרת למידה חווייתית, תחושת עצמאות והבנה רחבה יותר של הנושא הנלמד. הפלטפורמה מורכבת מטאבלט שליטה ומשולחן אינטראקטיבי, באמצעותם ניתן להעביר שיעורים בנושאים שונים באופן משחקי. הפרויקט עצמו מורכב ממהלך שיעור ביולוגיה ומטעימה משיעור גאוגרפיה.
התלמידים/ות בוחרים דמות (אווטאר) אשר מתחילה איתם בכיתה י׳ ומתפתחת עם הזמן על ידי צבירת נקודות ורכישת אביזרים דיגיטליים עבורה. בכל שיעור התלמידות/ים צוברים נקודות דרך תרגול השיעור וכך עולה המוטיביציה ללמידה.
מייל | carmel.levy5@gmail.com
אינסטגרם | Carmelxlevy@
נייד | 3295164-05
פורטפוליו | carmelxlevy.com
קמיע שפר
מושקיל׳ה
מנחה: בוב אוראל
הסרט שיצרתי נוגע בסיפור של סבתא שלי שחלתה באלצהיימר לפני כעשור ובפרידה שלי ממנה. הסרט מדלג בין זיכרון להווה, בין דמיון למציאות, ובין התחושות השונות שהתעוררו בי לאורך המסע כנכדה לחולת אלצהיימר. הסרט מורכב ממקטעים שמשנים את אורכם מפעם לפעם כך שבכל צפייה הסרט מורכב מחדש בצורה רנדומלית, מה שאומר שכל אחד רואה את אותו הסיפור רק בצורה קצת שונה, כפי שקורה במחלת האלצהיימר – תהליך המחלה מאוד דומה מאדם לאדם אבל אין ביכולתנו לשלוט בממד הזמן אל מול הידרדרות הזיכרון בזמן המחלה.
מייל | shefer.kami@gmail.com
אינסטגרם | kami_shefer@
נייד | 054-4247867
פורטפוליו |www.kamishefer.com
שי חיים
לכל מאן דבעי
מנחה: גולן גפני
ישראלים שרוצים לחיות יחד עם בני או בנות זוגם שאינם בעלי אזרחות ישראלית, עוברים תהליך בירוקרטי שאורך שנים מול משרד הפנים, במסגרתו עליהם להוכיח את מערכת היחסים ואת כנות הקשר. הפרויקט מתעד, מקטלג ומציג את התהליך בו אני נמצאת יחד עם בן זוגי הגרמני.
מייל | shay.9173@gmail.com
אינסטגרם | shayyhaim@
פורטפוליו | shay-haim.com
דבר אוצרת תערוכת הבוגרים של המחלקה לתקשורת חזותית
תשפ״ב 2022
5 מחשבות על עיצוב
- רעיון
אחרי שנתיים בהם הקורונה שלטה בחיינו רציתי לעסוק ביום שאחרי, מעבר לסערה, מה כעת?
בצמיחה ובהתחדשות וכך נולד רעיון המשתלה שתורגם לאחר מכן למוטיב מרכזי בלובי הכולל עצים וצמחיה ומהווה אלמנט בתדמית הכוללת של התערוכה - יצירתיות
שילוב של מחשבות אודות קוי תפר בלתי אפשריים.
הדיגיטלי הכהה פוגש פרויקט המונע מאור וצבע / המדופדף פוגש את ה AR /
הפרטי ואישי פוגש את התופעה הרחבה יותר / הורוד פוגש זהב וכך הלאה - גוון
הסטודנטים נדרשו למקסם את הפונטציאל האישי שלהם בפרויקט הגמר בכל פלטפורמה אפשרית.
מפרויקטים המכילים אלמנטים מודפסים דרך כלים וירטואליים דוגמאת אלגוריתמים, VR, AR, מיצבים, סרטונים תוך הקפדה על איכויות סאונד, צבע, קומפוזיציה, נרטיבים טקסטים ומסרים חדים. - עבודת צוות
מעצבים אינם עובדים לבד. גם אם חווית הסטודיו הינה אינטימית ופרטית בכדי שפרויקט יצא לאור ישנם מגוון קולות אשר יש להתחשב בהם.
מזמיני עבודה, עורכי תוכן, מפיקים, דפסים, כורכים, אנימטורים וכד׳. הצלחת התערוכה הינה בזכות עבודת הצוות של 62 בוגרים, אנשי סגל ומנהלה שעמלו ימים ולילות על התערוכה. - עד הפרט האחרון
מיס ואן דר רוהר טבע את המושג god is in the details
עלינו להתקרב לדברים ולראות ולדייק את הפרטים.
המרווח שבין עבודה לעבודה הוא לא פחות חשוב מהמרווח שבין אות לאות.
בפרטים מצויה האהבה שלנו לדבר ובלי אהבה אין עיצוב.
עיצוב טוב יכול לשנות מציאות
בהצלחה לבוגרים הטריים
ולסטודנטים שביניכם