תקשורת חזותית: פרויקטי גמר נבחרים

במשך ארבע שנים הם עבדו לקראת אחד מרגעי השיא של הלימודים: תערוכות הבוגרים. אבל אז הגיעה הקורונה, וטרפה את כל הקלפים. חמישה סטודנטים וסטודנטיות מהמחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT מספרים על הפרויקטים שלהם ועל ההתמודדות עם יצירה בזמנים מבלבלים אלו.

איתי שץ, עיצוב פנים

משהו לא בסדר בי, תימור אסלמן

מה הקונספט של הפרויקט?
רבים חושבים שפוסט-טראומה קשורה להלם קרב בלבד ולא יודעים שזו תופעה שיכולה להתפרץ אחרי כל אירוע הנחווה כמסכן חיים. פרויקט הגמר שלי מספר בשלושה סרטים את סיפורם של שלושה א/נשים המתמודדים עם פוסט טראומה בעקבות תאונת דרכים, איום טילים ואונס. הפרויקט פונה לאנשים הסובלים מפוסט טראומה, בין אם הם מודעים לה ובין אם עדיין לא, בתקווה לעזור להם להבין שהם בסדר, לקבל את עצמם ולהפסיק להתבייש. בנוסף הפרויקט פונה לאנשים שלא סובלים מפוסט טראומה במטרה לעורר אמפתיה ומודעות לנושא ולהציף את שכיחות הבעיה וסוגיה.

פתיח הסרט הנושא את שם הפרויקט
התנפצות לרסיסים. פריים מתוך הסרט הראשון

ספר לנו על תהליך העבודה שלך.
חקרתי את נושא הפוסט-טראומה ואספתי סיפורים מאנשים שחוו פוסט טראומה מטריגרים שונים. התסריטים מבוססים על הראיונות ושוכתבו על פי הקונספט והמבנה שיצרתי לסרטים לפי חלוקה לסימפטומים.

קופסת נגינה, פריים מתוך הסרט השלישי

לאחר מכן יצרתי סטוריבורד לכל סרט עם עולם דימויים שמתאים לכל אחד. הסרטונים נעשו פריים אחר פריים. השפה העיצובית הכללית בנויה מקו ומילוי כאשר כל שפה מותאמת באופי הקו, בצבעוניות ובטקסטורות לאישיות של המספר/ת. המוזיקה הולחנה בהתאם להתפתחות העלילה.

שלב עריכת הסאונד
מגדל קלפים מתמוטט, פריים מתוך הסרט השני

מנחה: שמעון זנדהאוז (ג׳וגול)
פייסבוק: timor asselman
האתר של תימור

PI – Political Intelligence, יקיר מרדכי

עמוד ה- Dashboard הראשי המציג סטטיסטיקות בארה״ב כולה

מה הקונספט של הפרויקט?
על ציניות בפוליטיקה נאמר הרבה. אידיאולוגיות וערכים הוחלפו בטרנדים ומנדטים. PI הינה מערכת לניהול קמפיינים פוליטיים מבוסס Personal Targeting, שלוקחת את הציניות צעד קדימה. הפרויקט עוסק במחקר על פרסונליזציה ופרטיות לצד העיצוב בעולם הפוליטי: שילוב שכבר היום משפיע באופן ישיר על יסודות הדמוקרטיה כפי שאנו מכירים אותה כיום.

לכל מדינה יש Dashboard פרטני המאפשר לנהל ולנטר את מצב הקמפיין

אז מה זה PI בעצם?
המערכת שיצרתי בפרויקט מאפשרת לייצר למועמד מיתוג פוליטי פרסונאלי, אותו ניתן לטרגט לקהלי יעד ספציפיים. כל מצביע פוטנציאלי, יקבל את המועמד שלנו, בדיוק כפי שהיה רוצה לראותו. רבים מקשרים את ניצחונו של טראמפ בבחירות 2016 למעורבותה של חברת Cambridge Analytic בניהול הקמפיין. בעזרתם בינה מלאכותית וניתוח אופי של כ-200 מיליוני אזרחים, הצליחה החברה לטרגט בעלי זכות הצבעה ולהטות את עמדתם הפוליטית כך שיצביעו לטראמפ.

מתוך תצורת המיתוג לטראמפ הפופולרי
מתוך תצורת המיתוג לטראמפ האגרסיבי
מתוך תצורת המיתוג לטראמפ האופטימי

איך אתה מסכם את הפרויקט?
בתור מתכנת, בינה מלאכותית ומערכות Big Data תמיד היו חלק מהעולם שלי. אלו פלטפורמות חדשות שמאפשרות לנו, המעצבים, לבוא לידי ביטוי. לצד היתרונות וההזדמנויות, תמיד חשוב לזכור שכמעצבים, יש לנו את היכולת להשפיע לא רק על איכות המוצר אלה גם על התועלת הציבורית שהוא מייצר.

טרגוט מיתוג לקהל יעד ספציפי בפייסבוק

מנחה: עודד עזר
פייסבוק: Yakir Mordehay
אינסטגרם: yakirmordehay

The Flow | Mihaly’s 7 Steps for Creative Types, בת שחר כץ

מה הקונספט של הפרויקט?
פרויקט הגמר שלי הוא אתר המציג את שבעת המרכיבים ל- Flow יצירתי. לכל מרכיב מצורף הסבר קצר, אימון קוגניטיבי ובסופו של דבר טיפ יצירתי המגיע למובייל. הפרויקט נועד להעביר את האושר שביצירתיות, ההנאה מהדרך ולא מהתוצר הסופי.

העמוד הראשי של האתר
החוויה הטוטאלית
טיפ יצירתי בגרסת מובייל

ספרי לנו על תהליך העבודה שלך.
הרעיון הגיע מכך שבתחילת הסמסטר חוויתי בלוק יצירתי, עניין נפוץ בקרב מעצבים ויוצרים. לכן החלטתי לחקור מהי יצירתיות ומשם הגעתי למחקר של מיאלי (Mihaly), פסיכולוג שלמד אנשים יצירתיים במשך שנים. הויזואליות בפרויקט הושפעה מהעיצוב השוויצרי והסופרמטיזם, שני זרמים שעושים שימוש בצורות יסוד, קומפוזיציות, השתקפויות ודינמיות על מנת להעביר רגשות בצורה אבסטרקטית. זה הרגיש לי נכון לקחת השראה מהעולמות האלה וליצור ״חידוש״ לפרויקט שמתעסק ברגש ויצירתיות.

תחושת זמן מתעוותת

איך את מסכמת את הפרויקט?
העבודה על הפרויקט הייתה קשה ומאתגרת במיוחד, כל זאת בנוסף לתקופת הקורונה ששינתה את אופן ההתנהלות וצורת העבודה. אני ממליצה לסטודנטים שמתחילים בפרויקט הגמר לפני הכל לבחור נושא שמדבר אליהם, משהו שיעניין אותם במשך תקופה ארוכה, כי זה הדבר היחיד שרואים מול העיניים. בנוסף בעקבות המחקר שעשיתי על יצירתיות אני חייבת להוסיף שאחד הטיפים הכי שימושים שלמדתי היו לדעת מתי לשחרר, לצאת להליכה של שעה לפחות ולדעת מתי אפשר רגע להתנתק מהפרויקט, וכמובן (חשוב) לתכנן זמן ולעמוד בתכנון. לגבי תכניות לעתיד, אני מחכה להתחיל את החיים המקצועיים בתור מעצבת לכל דבר ובעיקר מתרגשת מהלא נודע ושהכל פתוח.

אימון מתוך המרכיב החמישי: אין דאגה מכישלון

מנחה: צחי דינר
פייסבוק: Bat Shahar Katz
אינסטגרם: batshahar

Moodernisation – אבישי פרחי

מהו הקונספט של הפרויקט?
הפרויקט שלי הוא סרטון העוקב אחרי יום שגרתי של אדם שגרתי בעולם המודרני שמקיף אותנו. בפרויקט שאפתי להעביר את ההשלכות שבאות לצד ההתקדמות המודרנית המאיצה ללא הפסק.

פלטת צבעים
אפיון דמות

מה הייתה ההשראה שלך?
תהליך העבודה היה “by the book”, עם הנחייה של ארז בכר. התחלתי מלחשוב על נושא שנוגע לי וארצה לומר לגביו אמירה ומשם הלאה לתסריט, עיצוב, עריכה, סאונד ועוד ועוד. את התהליך אני מסכם בשלוש מילים: Trust the process.

אפיון סביבה
שפה גרפית לאינפוגרפיקה

איך אתה מסכם את הפרויקט?
למען האמת, הגעתי לשלב פרויקט הגמר חסר מוטיבציה ולא ממש הרגשתי שזה חשוב. ההתחלה הייתה לי קשה כי לא היה לי נושא שבאמת עניין אותי, אבל ברגע שמצאתי את הנושא שלי ואת השפה העיצובית שאני ממש אוהב- השעות מול המחשב פשוט עפו להן מעצמן. ועכשיו להסתכל על היקף הפרויקט (הכי גדול ומקיף שעשיתי עד היום) ממלא אותי גאווה וידיעה שאני מסוגל ליותר ממה שאני יודע.

סטורי בורד מתוך הפרוייקט

מנחה: ארז בכר
פייסבוק: Avishay Pinky Farhi
אינסטגרם : pink.meister

שוקו-הינדי, אביב שמיר

מה הקונספט של הפרויקט?
פרויקט הגמר שלי עוסק בחלומות ה׳פשוטים׳ שיש לילדים בקו העימות הדרומי של מדינת ישראל. דרך הסרטון והממשק האינטרקטיבי, הצופה יכול/ה להתחבר לסיפור זהה של ילדה ישראלית מעוטף עזה וילד פלסטינאי מרצועת עזה. דמות האב בסרטונים מייצגת את הביטחון הפיזי והנפשי של אותם ילדים.

ראאד ואביו שוכבים על החוף בעזה וצופים יחדיו בעננים
פסטורליות של בריכה בקיבוץ

ספר על תהליך העבודה.
תחילה אספתי חוויות משותפות שיש לילדים ומשפחות שחיות בקווי העימות, לאחר מכן כתבתי טקסט קצר שיכול לעבוד גם בשפה הערבית. כאשר היו לי את החומרים, התחלתי במלאכת האיור. ניסיתי לא ליפול לקלישאות עד כמה שאפשר, אבל להישאר נאמן לישראליות דרך טקסטורות צבעוניות.

עם אבא אנחנו הכי גבוהים בעולם.

איך אתה מסכם את הפרויקט?
למרות שתהליך של פריים אחרי פריים הוא עבודה קשה, נהנתי מכל רגע. הגעתי לפרויקט ממקום מאוד אישי כאבא שמגדל את בתו בעוטף עזה ובתור אחד שגדל בגליל העליון בתקופת הקטיושות.

מיכל (הילדה הישראלית) על כתפי אביה

דרך האנימציה אני מרגיש שאני יכול לספר סיפור בצורה הטובה ביותר, ושלסיפור יש ערך מוסף אז יש דרייב פנימי שגורם לך להמשיך ליצור אותו. מבחינת טיפים, אני חושב שפרויקט גמר צריך להגיע מהבפנים שלנו. אלו סיפורים שאנחנו רוצים להוציא לעולם! הכי חשוב לא לפחד לקפוץ הכי גבוה שאפשר. זה המקום שלנו בתור סטודנטים להתנסות בכל הכלים שרכשנו בארבע שנים של לימודים.
לינק לפרויקט

ראאד (הילד הפלסטינאי) על כתפי אביו

מנחה: גולן גפני
פייסבוק: Aviv Shamir
אינסטגרם: aviv_shamir91

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *