עכשיו קוראים
יום המנטורים הגדול

יום המנטורים הגדול

במסגרת קורס פרויקט הגמר של תקשורת חזותית, הסטודנטים/ות התנסו השנה בחוויה מיוחדת במינה: מפגש מנטורים. המפגש כולל רשימת אורחים מהתעשייה, יוצרות/ים ומעצבים/ות בכירים/ות מתחומים שונים שמגיעים על מנת לייעץ ולכוון את הסטודנטיות/ים בתחומים מגוונים.
מישל חכיאשווילי, תקשורת חזותית

מהו יום המנטורים?

במסגרת קורס פרויקט הגמר של תקשורת חזותית שנה ד', הסטודנטים/ות עוברים מספר שלבים. התהליך מתחיל במפגשים בקבוצות קטנות עם המנחים האישיים, לאחר מכן עוברים לסטודיו משותף עם קבוצה נוספת ואז חוזרים להנחיה אישית. השנה נוסף לנו שינוי מרענן ומועיל – מפגש מנטורים. מפגש המנטורים מתקיים פעמיים במהלך הקורס והוא כולל רשימת אורחים מהתעשייה, יוצרות/ים ומעצבים/ות בכירים/ות מתחומים שונים שמגיעים על מנת לייעץ לנו ולכוון אותנו בתחומים מגוונים שהסטודנטיות/ים מתמודדים עימם בפרויקט, אם זה תסריטאות או סאונד למשל.

נוסף לנו שינוי מרענן ומועיל – מפגש מנטורים

לפני המפגש נשלחה אלינו רשימה של המנטורים (המדהימים) והתבקשנו להרשם לאלו שברצוננו להתייעץ איתם.

פורמט המפגש הוא למעשה שיעור סטודיו שבו הסטודנטים/ות עובדים על פרויקט הגמר שלהם, ובמקביל המנטורים מסתובבים ביניהם לפי הרשימה (אפילו קיבלנו תגי שם! והיה כיבוד!).

רשימת המנטורים הייתה מגוונת

מי היו המנטורים?

רשימת המנטורים הייתה מגוונת וכללה בתוכה מנכ"ליות, מייסדים, מנהלות, מרצים, מעצבות ויוצרים מדהימים מתחומים רבים: אם זה אינטראקטיב, מושן, תלת מימד, בימוי ותסריטאות, VR, עיצוב משחקים וסאונד ועוד. 

אווירה מרעננת

ספרי על החוויה האישית שלך: איך זה עזר לך בקידום הפרויקט? איזה כלים קיבלת?

בחוויה האישית שלי היה מפגש מרתק ומועיל. נתחיל מזה שהאווירה הייתה מרעננת! אחרי שעבדנו תקופה ארוכה מהבתים, אם בגלל קורונה או בגלל ההסלמה, לבוא ולעבוד בכיתה כולם ביחד זה כבר מועיל. מקבלים עצות אחד מהשני, חושפים את הפרויקט לעיניים חדשות וזוכים להתחבק אחרי שנה לא קלה. 

אני אישית נרשמתי לארבעה מנטורים. הפרויקט שלי הוא סדרת אנימציה בטיקטוק והרגשתי שהתסריט שלי לא מגובש מספיק, אז קבעתי עם בימאית ותסריטאי: יעל בדרשי ויובל ברגר. יעל ישבה איתי ראשונה וראתה את הפרויקט שלי לראשונה (עם המון סבלנות ורצון ללמוד את פורמט הטיקטוק!), היא נתנה לי המון עצות והערות לשיפור העלילה.

בנוסף קבעתי עם שימי כהן, מנהל מחלקת מושן ב-Awesome, ועם טל שטיינברג, מלחין ומעצב סאונד.  רציתי לקבל קצת טיפים לאנימציה ולעבודה נכונה עם סאונד – איך מכינים את הקובץ למעצב/ת סאונד ואיך נכון לעשות את התהליך? זה דבר שמעולם לא התנסיתי בו בעבר והמפגש באותו יום חידש לי המון. 

אני אישית נרשמתי לארבעה מנטורים

לסיכום, ללא ספק מגיעה תודה ענקית (!) לגולן גפני, רכז הקורס, ולצחי דינר, ראש המחלקה לתקשורת חזותית, על ארגון המפגש שהיה מתוקתק מההתחלה ועד הסוף למרות המורכבות שלו. זו הייתה חוויה מלמדת לפגוש ולהתייעץ עם אנשים מהתעשייה ומהעולם ה"אמיתי",  שאני מקווה שתמשיך גם בשנים הבאות.

Happy Mentors Day

מי הם המנטורים?

מעיין פרויינד

מייסד ומנכ"ל Awesome Tel-Aviv

בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, מגיע מעולמות הפרסום, הקים את Awesome לפני עשור.

www.awesometlv.co.il

אלעד משען 

שותף מייסד ומנהל הקריאייטיב הראשי של פירמה, חברה למיתוג. מעצב גרפי בהשכלתו, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, ובהמשך מרצה למיתוג במחלקה במשך כשמונה שנים. מנהל ומוביל תהליכי מיתוג ועיצוב נרחבים ומשמעותיים בארץ, ולפעמים גם בחו״ל. בין הפרויקטים הבולטים של פירמה מהזמן האחרון ניתן למצוא את כאן, תאגיד השידור הישראלי, Be של שופרסל, 9 ביטוח, הארץ, אמפם, Twentyfourseven, לאומי ועוד. 

www.firmabrands.com

אילון אדרי

בעל תואר ראשון ושני במדיה דיגיטלית אינטראקטיבית באוניברסיטת ת"א, עוסק ביצירה של סרטים ומשחקים אינטראקטיביים ב-3D ו-VR/AR, מומחה במידול ואנימציית תלת בתוכנת מאיה, מושן קאפצ'ר ותיכנות ב-Unity3D. מנהל את סטודיו וואן במכללת HIT, המיועדת לכם הסטודנטים.

יעל בדרשי

בימאית ועורכת וידאו. למדה אמנות פלסטית בברלין אצל רבקה הורן (1989-1995) עם דגש על קולנוע נסיוני ווידאו ארט. ביימה סרטים קצרים וקליפים והציגה בתערוכות. עורכת בתוכנות AVID ו PREMIERE PRO. בשנים האחרונות מתמקדת בעריכת סרטים תיעודיים. מלמדת עריכה בויצו חיפה ומרצה בבית הספר לעריכה JUMP CUT.

ניצן רוזנברג

מייסד ומנכ"ל של Studio&More. הסטודיו מתמחה בכל תחומי הקשת של עיצוב חזותי ונותן מענה שלם וקוהרנטי ללקוחותיו השונים על כל צרכיהם הויזואליים – מיתוג, עיצוב אתרים, בניית מוצרים דיגיטלים (אפליקציות ומערכות), סרטונים אנימציות, איור, תלת ועוד. מייסד פסטיבל העיצוב הבינלאומי OFFFTLV. בוגר המכון הטכנולוגי חולון. 

www.nmore.co

יעל שינקר

מנהלת מחלקת האינפוגרפיקה בגלובס. מעצבת אינפוגרפיקה לעיתונות כלכלית יותר מעשור, לשעבר מרצה לתחום במכללה למינהל. מנהלת בלוג אינפוגרפיקה יומית ועובדת כעצמאית עם מגוון לקוחות בישראל ובחו״ל, בסקאלה רחבה ממשרדים ממשלתיים ועד לספרים לילדים. שואפת ללמד ולחשוף את הקהל הרחב לדאטה יומיומי בכל מיני נושאים (פוליטיקה, פמיניזם, סקס, מוזיקה וכו') דרך הומור, רגש ותחכום.

www.eaylis.com

www.instagram.com/365_maalot

שימי כהן

Head of Motion – Awesome Tel-Aviv

בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר בהתמחות מושן, וכיום מרצה ומלמד שם אנימציה באפטר אפקטס לסטודנטים שנה ג׳.

יעל אבני

מעצבת תעשייתית, מתמחה בעיצוב וטכנולוגיה לצרכים מיוחדים וצרכים רפואיים. עומדת בראש מעבדת מחקר MADE לעיצוב וטכנולוגיה במסייעת ב-HIT ועובדת כמעצבת בבית חולים אלי"ן בירושלים בפיתוח פתרונות בהתאמה אישית. ליעל ניסיון רב בעבודה בין תחומית – בעיצוב מוצר, עיצוב אינטראקציה, טכנולוגיה לבישה, טכנולוגיות תלת ממד להתאמה אישית ועוד.

http://madelab.info/

https://www.alynpele.org/

תמיר אדרת

בוגר המכון הטכנולוגי, שותף בסטודיו 0815 (שמונה ורבע). עוסק ב-ux על כל גווניו, מתמחה במערכות בעלות מידע רב, הופכים אותן לפשוטות ללא צורך בהסבר תפעול באמצעות התאמה לתבניות מוחו של האדם על ידי ארכיטקטורה של מידע. עוסק בכל התחומים: הבטחוני (מהחייל, טנק, דרך כטב״מ ועד למטוסי קרב ולווינים), הארגוני (HR, בנק), החקלאי (טרקטורים אוטונומים, תעופה אזרחית), ואפילו אתרים למשתלות.

צביקה גיא

מאפיין ממשקי משתמש, מנהל את קבוצת ה-UX של Deviant Art ב-Wix. מרצה ב-Jolt ומנטור בקבוצת startup designers. בעבר ניהל את תחום UX באמדוקס, הוביל קבוצת מוצר בסטארטאפ בתחום השידור החי, והיה שותף בסטודיו.

אריק בן-ארי

אנימטור, מעצב, במאי-תסריטאי. בעלים ומנהל הקריאייטיב של הסטודיו "איגלו קריאייטיב". מתמחה בסטוריטלינג שיווקי, על שלל הדרכים בהן ניתן להעביר סיפור מוצר/מותג בצורה מקורית ומעניינת. כמו כן, במסגרת הסטודיו, עוסק ביצירת תכנים מקוריים בדגש על אנימציה. מרצה ב-HIT בקורס יסודות אנימציה בשנה ג'.

www.igloocreative.co

יובל ברגר

תסריטאי ומחזאי. כתב לסדרות כמו "המדרשה" ו- "שלטון הצללים", קומדיות לנוער כמו "אלישע", כמו כן כותב לתיאטרון ולקולנוע. בעל ניסיון בארגון ודיוק מבנה הסיפור הדרמטי, מתמחה בדיאלוגים, כותב ומייעץ לפרויקטים שונים בתחום התוכן (מנוסה גם בתכנים פדגוגיים ותוכנות למידה). מלבד לימודי התסריטאות, בוגר יורם לווינשטיין ומביים שם (וכשחסר אבא חתיך עם חוש קומי- גם משחק לפעמים).

טל שטיינברג

מלחין ומעצב סאונד, עובד עם סטודיואים מובילים בארץ לעיצוב ואנימציה ובעל ניסיון של מעל 10 שנים בעיצוב פסקול. אחראי על כל מה שקשור לפסקול וידאו: בניית סאונד אפקטס, פוליז, הלחנה, עיבוד, הפקה של מוזיקה מקורית ומיקס סופי.

www.talsteinberg.com

אמיתי לב

מפיק ואנימטור בעל סטודיו עצמאי. מתמחה בכל שלבי ההפקה החל בפיתוח סיפור, בניית ועיצוב עולמות, בימוי ופתרונות טכניים באנימציית דו ותלת. בעל ניסיון רחב בפיתוחים עבור סביבות pc ו-mobile.

www.amanimation.net

אופיר שריף 

מתמחה בפיתוח ויזואלי למשחקים, אנימציה ומוצרים דיגיטליים מבוססי תוכן. במקור אמן קונספט, כעת מנהל הקריאייטיב של סטודיו רימון למשחקים וקרן ההשקעות לחדשנות טכנולוגית של חברת viacomCBS בישראל (gazella). מפתח גם משחקי אינדי וכותב קומיקסים כשיש קצת זמן פנוי. מלמד ב-HIT ובשנקר קונספט ארט למשחקי מחשב.

www.ophirsheriff.com

התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.