עכשיו קוראים
ספר סקיצות / שריי לאון

ספר סקיצות / שריי לאון

"חופש מגיע מעולם פנימי”, אומרת שריי לאון, סטודנטית בשנה ב׳ במכון הטכנולוגי חולון, ומאתגרת אתכם לתת למי שאתם ביטוי חזותי. לגישתה, ברגע שניתן למי שאנחנו לפרוץ החוצה, החופש יגיע. 

ספרי לנו קצת על עצמך.

אני שריי, בת 27 מהרצליה וסטודנטית שנה ב׳ לתקשורת חזותית.

נולדתי בקובה ועליתי עם ההורים לארץ כשהייתי בת חצי שנה. בגיל שנתיים מצאתי דף וטוש ומאז לא הפסקתי לצייר וליצור. ציור, איור, קומיקס ועיצוב הם המקום שלי לצעוק את מי שאני בצורה הכי חשופה שאפשר.
כילדה עברתי חרם, חוויתי שיפוטיות מצד הסובבים אותי ובאופן כללי לא הרגשתי בנוח להיות פשוט אני, ולכן כיום אני משתמשת בכלים הכי חזקים שיש לי בשביל להביע את עצמי – השכל, הרגש, ויד ימין.

כניקה: טושים בצבעי שחור ולילך: נערה שהמראה שלה מושפע מנוצות העורב.

איזה מקום יש לספר הסקיצות בחייך?

כל תחושה, רעיון או חשק שיש לי נשפכים לדפים של ספר הסקיצות שלי. זה המקום הכי טוב שיש לי בשביל לחקור, לצחוק או לבכות. לא זוכרת רגע בחיי שלא היה איזה ספר סקיצות איתי. יש לי כרגע, במקביל, שבעה ספרי סקיצות שונים למטרות שונות, ומתוכם אני מוציאה פרויקטים שאחר כך אני משתמשת בהם ללימודים או לחיים האישיים שלי.

טכניקה: דמויות לסדרת איורים חדשה בעיפרון – התחיל משירבוט והפך לבסיס לפרוייקט אישי.

את ממליצה על שימוש בספר סקיצות?

כן, חד משמעית כן. תחשבו שיש לכם עולם שלם שהוא נטו שלכם ואתם רשאים לזרוק לתוכו כל דבר שתוכלו לדמיין (או אפילו לא לדמיין). איזו הרגשה של חופש! אף אחד לא יכול לשפוט אתכם שם, ואם זה אפילו כלי שעוזר לחיים שלכם ולמצב הנפשי שלכם, אז מה רע? אני ממליצה לכל אחד, אפילו אנשים שפחות נוטים לצייר, שיחזיקו איתם ספר סקיצות, גם אם זה אחד קטן.

טכניקה: רישום מהיר בעט של הנעל שלי, באמצע שיעור, בספר סקיצות קטן וקומפקטי.

עם איזה ספר סקיצות את בדרך כלל עובדת?

יש חברה מסויימת שאני מאוד אוהבת בשם Tales. יש לי בערך שישה ספרי סקיצות רק מהם. הדף בצבע שמנת והוא חלק ונעים למגע והספר בעל כריכה קשה. יש לי אותו בכל מיני גדלים אבל רק אחד מהם אני תמיד לוקחת איתי, הוא קטן וריבועי וממש כיף לעבוד איתו.

טכניקה: רישום מהיר בעט של גולגולת אמיתית של עורב, מתוך התבוננות ולמידה על המבנה האנטומי שלה. 

מה הסגנון והטכניקה האהובים עלייך?

אני נמשכת לסגנונות שונים ורבים, אבל אחרי חיפוש ממושך הבנתי שהכי מתאים לי סגנון קצת מורבידי לדברים מסוימים, וסגנון לחלוטין שונה, חמוד וקומיקסי לדברים אחרים. מבחינת טכניקות אני תמיד הולכת לעיפרון בראש ובראשונה, בין אם זה גרפיט או עפרונות צבעוניים. גם טושים מקצועיים, דיו וגואש הם חברים טובים שלי.

טכניקה: עפרונות צבעוניים. איירתי את התחושה שחשתי בזמן שיעור בשנה א׳. 

מאיפה את שואבת השראה?

מהעולם הפנימי שלי. בין אם זה חלומות, מחשבות, משהו שראיתי בטלוויזיה או ספר שקראתי ואפילו אנשים שראיתי ברחוב או ברכבת. כל דבר יכול להיות השראה. אני הכי אוהבת את ההרגשה הזו, כשרעיון לא עוזב לי את הראש והוא קופץ שם ומשתולל וצועק ״הלוו שימי לב אליי!״. בדרך כלל אלה הרעיונות הכי טובים.

טכניקה: עטים וצבעי מים. היצירה הזו הייתה שילוב של בהייה בעננים ביום אפרפר, יחד עם המחשבה שלא הייתי נוכחת ברגע, אלא עמוק בתוך המחשבות שלי. 

תמונת הקאבר- טכניקה: גרפיט, הרישומים האהובים עליי ביותר, של הציפור שהכי מעניינת אותי, מכמה זוויות שונות.

אינסטגרם: saraileon_designs

התגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.