Open source - File:\Home


עורכת: יעל אילת ון-אסן


כניסתו של הקוד הפתוח לﬠולם הﬠיצוב הפכה את המﬠצב מבﬠל מקצוﬠ היוצר פריט מסוים, לזה המאפשר את תנאי ההיתכנות של ייצור פריטים רבים. שינויים אלה ניכרים במיוחד בתחום ﬠיצובו של הבית כזירה למימוש הפוטנציאל של ייצור זה באמצﬠות משתמש הקצה שלו. השיתופיות וחשיפת הקוד של פרטי הﬠיצוב והריהוט בבית ﬠושות לﬠולם הﬠיצוב את מה שﬠשתה מהפכת הצילום הדיגיטלי והסלולרי לﬠולם הצילום: הן מאפשרות למשתמש הקצה להיות המﬠצב של ﬠצמו ומטﬠם ﬠצמו.

טכנולוגיות הכרסום הממוחשב וההדפסה בתלת מימד, שהחלו את דרכן באקדמיה ובתﬠשייה, הגיﬠו אל פינת הרחוב שלנו (של המשתמש/הלקוח); הן מסמנות את הﬠולם החדש, שבו התוכנית והקוד ﬠל צג המחשב אינן נחלתו הבלﬠדית של המﬠצב והמתכנן, אלא הן ראשיתם של חדר השינה, משחקי הילדים, בגדי היום יום של כל אחד מאיתנו. ﬠיצובו של חלל התﬠרוכה מתכתב ﬠם מﬠרכת היחסים המיוחדת הנרקמת בין התוכנית – הקוד הגנטי הדו-ממדי של האובייקט המﬠוצב – לבין היתכנותו של אותו אובייקט בפוﬠל. התוצר המתקבל מאפשר לצופה להﬠיף מבט כולל בהתפתחות התהליך מראשיתו וﬠד סופו: מרכיבי התוכנית אל האובייקט המוגמר וחזרה.